مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام:
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: سهمیه تامین تسهیلات خرید ۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی که شامل ۸ میلیارد تومان است برای استان تعیین شد که صد در صد ادوات کشاورزی پرداخت و وارد استان شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 29 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همایش طرح جهش تولید که در سالن فنی و حرفه ای استان ایلام برگزار شد گفت: نقشی که ستاد اجرایی محرومیت زدایی در کشور و در استان ها به عهده دارد رسیدگی به امور محرومین است.

وی افزود: بر اساس اهمیت و ضرورت این طرح ستاد اجرایی به کمک جهاد کشاورزی آمده و در نظر دارد که برای افزایش بهره وری ظرفیت دیم در کشور نقش آفرینی کند. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام بیان کرد: بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است. 

زارع گفت: با مساعدت دوستان در طرح جهش تولید اراضی دیم استان از ۴۰ هکتار به ۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که در پایان سال زراعی ۱۰۴ هزار تن ظرفیت تولید در محصولات ‌نخود، عدس، علوفه، دانه های روغنی، گندم و گیاهان دارویی که امسال برای اولین بار وارد طرح جهش تولید شده اند به آن دست پیدا کنیم. 

وی افزود: سهمیه تامین تسهیلات خرید ۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی که شامل ۸ میلیارد تومان است برای استان تعیین شده و صد در صد ادوات کشاورزی پرداخت شده وارد استان شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ١۶ هزار و ۸۰۰ لیتر کود بذر مال در سال جاری تهیه و توزیع شد.

زارع یادآور شد: این طرح دارای ۴ هدف است؛ تامین امنیت غذایی به طور صد درصد، کمک به افزایش تولید محصولات غذایی و امنیت غذایی، دانش بنیان کردن کشاورزی استان ایلام، تامین معیشت کشاورزان دیم کار و روستاییان که منجر به مهاجرت معکوس می شود و خود کفایی در محصولات کشاورزی از جمله این اهداف است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار