آقایان تصمیم گیر استانداری ! کدامین شاخص و معیار برای شما چشمگیر بود که فردی را که از سوی شورای شهر یک شهر کوچک استیضاح و برکنار شده است را به عنوان مدیر دفتر فنی یک استان ۶۰۰هزاری منصوب می کنید ؟
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 01 December 2022

تابناک ایلام :: معمولا در هر سازمانی با رویکرد تخصصی ،در انتصاب مدیران شایسته سالاری ،تخصص و کارآمدی بر تمامی شاخص ها چربش دارد در این سازمان ها انتصاب تابعی از کارکردهاست.

رسم هم نیست ،قاعده است که از میان کارآمدها ،یک فرد شایسته تر بر صندلی مدیریت تکیه بزند تا با راهبری تخصص محور ،پیش‌برد امور را رقم زند.

پیشبردی که هم محقق کننده اهداف سازمان باشد و هم با تامین خواسته های عمومی و رفع مشکلات مردم، صحنه ای از رضایتمندی را به نمایش بگذارد.

اما بی پیرایه و شفاف می خواهم بگویم در استان ما فرقی ندارد دستگاه یا سازمان سیاسی اجرایی باشد یا خدماتی تخصصی ! انتصاب از تنها چیزی که تبعیت نمی کند ،تخصص محوری و شایسته سالاریست

به معنايی دیگر اینچنین باید گفت ؛ انتصاب در استان ما تابعی از فاکتورهای بی معناست! مدیر یا باید گزینه ستادها باشد، یا گزینه ریش سفیدان !یا تحمیل فلان نماینده است یا روزگاری حکمی برای روز مبادا در جیب اندرونی کتش جا خوش کرده باشد !

اینجا دیگر شایسته سالاری و تخصص فقط خوراک سخنرانی هاست ،مدیریت ها چه تخصصی و چه غیر تخصصی یا سهم نمایندگان است که رنگ قومی به خود گرفته یا اینکه جهیزیه سیاسیون !

دقیق از همین‌جاست که کشور می خورد آنچه را که باید بخورد ! نتیجه اش می شود ،کارهای خوابیده و طرح های ابتری که نمایش ناکارآمدی کل کشور و سیستم سیاسی اجرایی آن شده است ،با محصول نارضایتی عمومی که کشور را تا جایی که لازم است در  وضعیت خاص قرار داده است

 

درست مانند همین انتصابی که در امروز در استانداری ایلام انجام شد: یک فرد با تجربه صرفا بدلیل اینکه روزگاری منصوب مدیری بود که برادر  رقیب نماینده خاص بوده است ،باید بخاطر انتقام گیری و مهره چینی ! زیر فشار همان نماینده جایش را به فردی بدهد که از عهده مدیریت یک شهر ۱۵ هزار نفری در نیامد

آقایان تصمیم گیر استانداری ! کدامین شاخص و معیار برای شما چشمگیر بود که فردی را که از سوی شورای شهر یک شهر کوچک استیضاح و برکنار شده است را به عنوان مدیر دفتر فنی یک استان ۶۰۰هزاری منصوب می کنید ؟

آیا اینجور  انتصابات مرغ پرکنده را هم به خنده نمی آورد ؟ آیا خودتان رویتان می شود که بگویید شایسته سالاری؟ مگر می شود همین دفتری که حکم برکناری شهردار را تایید کرده است ،تحت مدیریت همان فرد برکنار شده قرار بگیرد؟
برادران عزیز ! انقلاب، نظام ،کشور و استان ملک پدرتان نیست که هرجوری که صلاح می دانید برای آن تصمیم بگیرید،آن هم تصمیم خانه خراب کنی مثل انتصاب مدیران ناکارآمد!


شما که مردم را فراموش کرده و پاسخگوی آنان نیستید، حداقل یادتان باشد که خدایی هست و روزگاری همین انگشتی که حکم یک مدیر ناکارآمد را امضا کرده در مقابلت به دادخواهی خواهد پرداخت

پس چرا قیامت و آخرت خود را به بهای دنیای دیگری معاوضه می کنید ؟ چرا دارید مدیریت های استان را سهم پسر خاله ه و پسر دایی ها و اقارب نمایندگانی می کنید که سراشیبی پایان یافتن آنان آغاز شده است ؟ از چی می ترسید ؟!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار