یک جفت نوزاد دوقلو در ایالت تنسی آمریکا از رویان‌هایی که بیش از ۳۰ سال پیش منجمد شده بودند، متولد شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 28 November 2022

تصور می‌شود که این رکورد جدیدی برای رویان‌های با طولانی‌ترین دوره انجماد باشد که تا به حال به تولد نوزادان زنده منجر شده‌اند.

این رویان‌ها از ۲۲ آوریل ۱۹۹۲ در دمای منهای ۱۲۲ درجه سلسیوس یا سانتی‌گراد در نیتروژن مایع منجمد شده بودند.

دوقلوهایی که از رویان‌هایی منجمد شده در ۳۰ سال پیش متولد شدند

راشل ریج‌وی مادر چهار فرزند در ۳۱ اکتبر این دوقلوها را به دنیا آورد. پدر خانواده، فیلیپ ریجوی گفت تولد آنها «شگفت‌انگیز» بود.

«مرکز ملی اهدای رویان» (NEDC)  یک سازمان مذهبی غیرانتفاعی که می‌گوید به تولد بیش از ۱۲۰۰ نوزاد با استفاده از رویان‌های اهدایی کمک کرده است، می‌گوید این  دوقلوها به نام‌های لیدیا آن و تیموتی رونالد احتمالا رکورد جدیدی را برپا کرده‌اند.

رکوردار قبلی این مرکز «مالی گیبسون» بود که در سال ۲۰۲۰ از رویانی که حدود ۲۷ سال پیش منجمد شده بود، به دنیا آمد.

دکتر جان دیوید گوردون که عمل انتقال جنین را انجام داد، گفت: «تصمیم برای به فرزندی پذیرفتن این رویان‌های قدیمی باعث اطمینان‌بخشی به بیمارانی می‌شود که درباره به فرزندی پذیرفتن رویان‌هایی که ۵، ۱۰ یا ۲۰ سال پیش ایجاد شده‌اند، تردید دارند.»

این رویان‌های دوقلو برای یک زوج ناشناس در هنگام استفاده از آی‌وی‌اف ایجاد شده بودند. مرد در دهه ۵۰ زندگی‌اش بود وظاهرا یک زن اهداکننده تخمک ۳۴ ساله تخمک لازم برای ایجاد این رویان‌ها را فراهم کرده بود.

این رویان‌ها تا سال ۲۰۰۷ در محفظه‌ای در یک آزمایشگاه باروری در ساحل غربی آمریکا نگهداری می‌شدند تا هنگامی که این زوج آنها را به NEDC در شهر ناکسویل ایالت تنسی اهدا کردند تا یک زوج دیگر از آنها استفاده کنند.

سپس جنین‌شناسان در کلینیک باروری ساوث‌ایسترن که همکار NEDC است، این رویان‌ها را از حالت انجماد درآوردند و در ابتدای امسال به رحم زن منتقل کردند.

این نخستین باری است که خانواده ریجوی که چهار کوک دیگر در سنین یک تا هشت سالگی دارد، از طریق آی‌وی‌اف یا اهداکنندگان کودکی به دنیا می‌آورند.

فیلیپ ریجوی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از خانه‌اش گفت: «من پنج ساله بودم که خداوند لیدیا و تیموتی را آفرید و او از آن هنگام آنها را زنده نگه داشت.»

«یه یک معنا، آنها سالمندترین کودکان ما هستند، گرچه کوچکترین کودکان ما هم هستند.»

او افزود:‌ «تولد این کودکان واقعا شگفت‌انگیز است.»/ح

منبع: بی‌بی‌سی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار