معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت : استان ایلام از جمله استان‌هایی است که با دارا بودن جمعیت ۲.۱ درصدی جمعیت سالمندی، در آستانه پیر شدن جمعیت قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 25 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی نیکونهاد  مطرح کرد: میزان ولادت در استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار و ۸۷۲ مورد و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار و ۷۰۵ مورد بوده که شاهد کاهش ۳.۴ درصدی نرخ ولادت در استان هستیم.

وی گفت : زمانی می‌توان از این سیاهچاله گریخت که نرخ جانشینی در بین مادران رقم ۲.۱ فرزند باشد.

نیکونهاد ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی ایلام با توجه به وظایف و تکالیفی که در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد، اقدامات مختلف و متنوعی داشته است.

وی افزود : اقداماتی شامل تشکیل ۳ جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت (مراقبین سلامت بهورزان و مراجعین)، تدوین برنامه تکلیفی فرزندآوری جهت مراکز و خانه‌های بهداشت در سراسر استان، برنامه ریزی جهت اجرای کمپین‌های جوانی جمعیت و پیاده‌روی ویژه بانوان شاغل، جشنواره (ایران جوان- ایلام جوان) با محوریت جوانی جمعیت و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری، برگزاری همایش در سطح شهرستان‌ها در رابطه با جوانی جمعیت و… از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های جوانی جمعیت در سطح استان انجام شده و یا در حال اجراست.

نیکونهاد اظهار داشت : راستای توجه ویژه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اهمیت آن، نیاز است که همه آحاد جامعه و دستگاه‌ها و ارگان‌ها بر اساس ظرفیت و نوع رسالت سازمانی خود برای تحقق اهداف و برنامه‌های آن گام‌های موثری بردارند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار