نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: توجه به اقامه نماز در سرنوشت جامعه تاثیرگذار بوده چرا که اولین شاخصه حکومت صالحان اقامه نماز به ویژه نماز جماعت است.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ 23 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار   در نشست شورای اقامه نماز اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد، جایگاه دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشته و موجب سربلندی و سرافرازی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه کانونی که ما را از آسیب هایی که در آن غوطه ور شده ایم، می تواند نجات دهد، نماز و نماز جمعه است، افزود: نماز و اقامه این فریضه الهی موجب برکت در جامعه اسلامی شده و مدیران به عنوان کسانیکه متولی نماز هستند باید بیش از گذشته رویکردی برای برگزاری نماز داشته باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز جمعه یک بحث حاکمیتی دارد و نقش مدیران و حضور آنان در مکان های برگزاری نماز جمعه در کنار نمازگزاران و مردم‌ بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بر توجه مدیران دستگاه های اجرایی به حضور کارکنان در نمازهای جمعه و جماعت تاکید کرد و یادآور شد: وجود آیات و روایات فراوان در بحث اقامه نماز نشان از اهمیت این موضوع در جامعه دینی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید زمینه اقامه نماز دیگران را فراهم کند و وجه تمایز نظام‌ اسلامی با سایر نظام ها همین اقامه نماز در جامعه و ادارات است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اگر به اقامه نماز در سطح جامعه توجه و ارتباط با خدا تقویت شد، بسیاری از مشکلات ما که ناشی از غفلت از همین فریضه معنوی و الهی است، برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دشمن در بحث مدارس بسیار کار کرده و برخی ها در مدارس نقش لیدری دارند که لازم است برای آگاه کردن دانش آموزان اقدام لازم از طریق مشاوره های دینی و مذهبی و مبلغان مذهبی انجام شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: ارتباط دانش آموزان با خدا در مدارس باید بیشتر و امام جماعت برای نماز مدارس استان در نظر گرفته شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار