مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد ؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت:امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت ، گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 22 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به وجود ۷۵۰ مسجد در استان که همگی دارای هیات امنا هستند، اظهار داشت: مهمترین اقدام سال جاری اخذ سند مالکیت موقوفات و امکان مذهبی است که سال جاری ۲۸ جلد سند اماکن مذهبی در استان صادر شده است.

وی افزود: ۲۵۰ مکان مذهبی در استان یعنی ۳۰ درصد اماکن مذهبی استان فاقد سند مالکیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت ، گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد ، حسینیه، فاطمیه، مهدیه، امامزاده و بقاع متبرکه در استان داریم که این اعتبار برای تعمیر ، مرمت و بازسازی این اماکن هزینه می شود.

وی اضافه کرد: اربعین امسال ۱۱ موکب اداره اوقاف در استان فعال بود که ۱۰۰ میلیارد ریال برای این موکب ها از محل موقوفات و کمک خیرین هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در خصوص ایجاد نمایندگی اوقاف در دهلران گفت: برای رفع این مشکل نمایندگی اوقاف در شهرستان دهلران بصورت مشترک با شهرستان مهران امورات اوقاف را پیگیری می کند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
درحال حاضر ودر این شرایط کارهای بهتری میشد انجام داد ای کاش دقت بیشتری در خرج کردن میکردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار