مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
از فعالیت ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی بصورت تعاونی گفت: در استان ایلام سه هزار ۲۴ تعاونی فعال با ۱۱ هزارو ۵۱۴ فرصت شغلی فعالیت دارند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تسهیلات به این تعاونی ها اعطا شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 21 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید امیرحسین جوزی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این مدارس با هدف آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر متناسب با نیاز های فعلی و آینده، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین راه‌های تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ تعاون در بین دانش‌آموزان مدارس است که با مشارکت و استفاده از فکر جمعی منجر به بروز خلاقیت آنان و افزایش توانایی و مسوولیت پذیری می‌شود.

جوزی ادامه داد: بخش عمده‌ای از آموزش‌های این مدارس به صورت دانش مالی، تجربی و مهارتی و فرهنگ تعاون ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزشی و تحقیقات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور نقش دارد، اظهار کرد: تعاون در کشور با رویکرد کار گروهی و استفاده از تفکر جمعی و تجمیع سرمایه‌های خرد با هدف توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشکیل شد و باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور را محقق کند.

جوزی، تولید محتوای آموزشی با موضوع تعاون را ضروری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر فقط یک درس با موضوع تعاون در کتاب‌های درسی متوسطه اول لحاظ شده که بحث محتوای آموزشی نیز در حال بررسی است و با توجه به مقطع سنی و تحصیلی در کتب درسی موضوع تعاون و فرهنگ کار گروهی درج می‌شود.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون گفت: در راهبردهای جدید در بخش تعاون، هم به تعاون گران و هم به دانش‌آموزان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون آموزش‌های تخصصی و عمومی ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز تعمیق فرهنگ تعاون ، مهارت آموزی ، کارآفرینی و کاهش آسیب های اجتماعی در محتوای آموزشی را از جمله وظایف این اداره کل دانست و افزود: ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی با بهره گیری از نظام آموزشی آموزش و پرورش از جمله ضروری‌ است که در این تفاهم نامه به آن توجه ویژه ای شده است.

نورالدین الیاسی تاکید کرد: در استان ایلام سه هزار ۲۴ تعاونی فعال با ۱۱ هزارو ۵۱۴ فرصت شغلی فعالیت دارند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تسهیلات به این تعاونی ها اعطا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در این مراسم به بیان برنامه های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی و کار متخصص و ماهر متناسب با نیاز کنونی و آینده کشور پرداخت و تاکید کرد: یکی از سیاست های نظام آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نیروی متخصص ، فنی و ماهر در مدارس است.

علی درویشی افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار دانش آموز در بیش از ۷۴ دبیرستان فنی و حرفه ای در سطح استان ایلام مشغول به تحصیل هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار