مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از ضرورت نهادینه کردن فرهنگ تعاون در مدارس با هدف آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 22 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ با هدف آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر متناسب با نیاز‌های فعلی و آینده تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام امضا شد.

علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در این مراسم به بیان برنامه‌های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی و کار متخصص و ماهر متناسب با نیاز کنونی و آینده کشور پرداخت و تاکید کرد: یکی از سیاست‌های نظام آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نیروی متخصص، فنی و ماهر در مدارس است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار دانش آموز در بیش از ۷۴ دبیرستان فنی و حرفه‌ای در سطح استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.

نورالدین الیاسی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در ادامه تعمیق فرهنگ تعاون، مهارت آموزی، کارآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محتوای آموزشی را از جمله وظایف این اداره کل دانست و افزود:ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی با بهره گیری از نظام آموزشی آموزش و پرورش از جمله ضروریاتی است که در این تفاهم نامه به آن توجه ویژه‌ای شده است.

الیاسی تاکید کرد: در استان ایلام ۳ هزار و ۲۴ تعاونی فعال با ۱۱ هزار و ۵۱۴ فرصت شغلی فعالیت دارند که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تسهیلات به این تعاونی‌ها اعطا شده است.

سید امیر حسین جوزی مدیر کل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در پایان گفت: بیش از ۴۰۰ مدرسه غیر انتفاعی بصورت تعاونی در کشور وجود دارد که بخش عمده‌ای از آموزش‌های آن به دانش مالی، تجربی و مهارتی و فرهنگ تعاون ارائه می‌شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار