از لحظه ای که این مطلب بر خروجی رسانه قرار گرفت ،شاهد تماس های مکرری از سوی دستگاههای مرتبط بوده ایم با این توجیه که این مطلب در مسیر منافع ملی نیست .
کد خبر: ۱۰۷۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 17 November 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: این رسانه درراستای رسالت خود یعنی اطلاع رسانی واقع گرایانه که از قضا نیاز امروز کشور در راستای اعتمادافزایی به مخاطبین ایرانی و جلوگیری از تغییر مرجعیت رسانه ای به حساب می آید مبادرت به انتشار یک مطلب تحت عنوان "در ایلام چه می گذرد " نمود.

مطلبی بر مبنای واقعیت میدانی جامعه که این روزها کشور دچار آن شده است ،براساس مشاهدات میدانی یک خبرنگار از آنچه که در کف خیابان های ایلام به وقوع پیوست .

اما از لحظه ای که این مطلب بر خروجی رسانه قرار گرفت ،شاهد تماس های مکرری از سوی دستگاههای مرتبط بوده ایم با این توجیه که این مطلب در مسیر منافع ملی نیست .

ما هم می‌گوییم چشم ! سمعا و طاعتا ! ما نمی خواهیم مطلبی که از سر دغدغه مندی و درراستای صیانت از منافع ملی نگاشته شده است با تحلیل ضدیت با منافع ملی برعلیه این رسانه به کار بسته شود

مساله هم این است که چرا نوشته ایم بوق زدن ماشین ها در خیابان بنوعی همنوایی با معترضین خیابانی بحساب می آید، ویا اینکه آسیب زدن به ماشین ها راهکار درستی نیست !

دلیلش را می گویم ،اگر غیر این است ،کفایت مذاکرات! همان راهکاری که خود برای سیطره بر اوضاع بکار بسته اید برای صیانت از منافع ملی کشور بکار بندید حتما خیر ومصلحت ود آن نهفته است !

روز گذشته همچون دیگر شهرهای کشور ایلام هم دچار التهاب شد ،ناآرامی ها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفتند و آنهم غیر از این نبود که صدای بوق خودروها واقعا آزار دهنده بود!

تحلیل من از این وضعیت جاری این است ؛

یااینکه این بوق زدن ها ناشی از همراهی و همنوایی با معترضین خیابانی است گه قطعا برای امنیت کشور سیگنال مهمی نیست و حکم همان کوه موجود در اقیانوس را دارد که فقط قله اش پیداست!

یا اینکه این بوق زدن ها ناشی از عصبانیت رانندگان بر اثر راهبندانیست که معترضین و نیروهای امنیتی ایجاد می کنند!

اما در هر دوحالت شیوه مواجهه با این بوق زدن ها باید عقلانی باشد،چرا که گونه برخورد نسنجیده می تواند وضعیت را بغرنج تر کند. 

اینکه راننده خودرویی از سر عصبانیت بوق بزند تهدیدی برای کشور به حساب نمی آید، اتفاقا با تخلیه هیجانات از انباشت انرژی جلوگیری بعمل می آورد

اما اینکه نیروی غیرسازمانی که با اصول ارامسازی هیچ آشنایی ندارد با آسیب زدن به خودرو های مردم وضعیت را بغرنج می کند! می گویید چرا ؟

اگر راننده ای با عصبانیت ناشی از وضعیت موجود در خیابان یا حتی برای همراهی با معترضین بوق بزند، اتفاقی نیافتاده است ،اما وقتی شیشه خودرو از سوی یکی از عوامل غیر سازمانی امنیتی شکسته شد ،این فرد آن را به حساب تمام نیروهای امنیتی نوشته و از یک فرد عصبانی یک معترض عصبانی ساخته خواهد شد

لپ کلام ما این است که این سیستم سیاسی محصول خون صدها هزار جوان ایرانی است و نباید بدلیل ندانم کاری و بی تدبیری یک عده قلیل مدیر ناکارآمد دچار آسیب شود

راهکارش هم این است دست از لجاجت کشیده و به واقعیت میدانی تن داده شود،صدای مطالبات مردم شنیده شود،خواسته معترضین برآورده شود و با دشمن پنداری صرف ،قافیه را نبازید

به رسانه های داخلی ایمان داشته باشید چرا که وضعیت جاری کشور نتیجه بی اعتمادی مردم از،رسانه های داخلی و میدان داری رسانه های برون مرزی معاند است

به وضعیت کشور سامان دهید ،بخش قابل توجهی از مطالبات امروز از اقتصاد و معیشت نشات می گیرد، کشور ما سرشار از منابعی است که مدیریت اصولی آن حتی توان تامین رفاه جمعیتی به مراتب بیشتر از صد میلیون را هم داراست. 

اما چه فایده که این پتانسیل و منابع سرشار بدلیل دشمن تراشی ها و عدم توان در رفع منازعات بین المللی قفل شده و نمی تواند در خدمت رفاه ملت ایران قرار گیرد و قدری درایت و گذشت لازم دلرد

ما حرف خود را زدیم چون منافع ملی کشور دغدغه و خط قرمز ماست ،حال خود دانید و به تعبیری صلاح مملکت خویش خسروان دانتد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار