کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: خوزستان به همراه چند استان دیگر از جمله کرمان، ایلام، بوشهر و خراسان جنوبی در ردیف استان های ناامن غذایی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 17 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ سیده معصومه تقی زاده مطرح  کرد: ناامنی غذایی یعنی یک خانوار بیش از ۳۳ درصد هزینه خانواده خود را صرف تهیه غذا کند و بیشتر مناطق روستایی و حتی شهری خوزستان در این حالت قرار دارند.

وی افزود: بر اساس برخی مطالعات صورت گرفته مشخص شده، خانوارها در استان های درگیر ناامنی غذایی توان اقتصادی پایینی دارند.

تقی زاده با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت خوزستان در راستای بهبود این معضل گفت: در خوزستان ۶ منطقه نمونه شامل رامهرمز، کارون، شرق اهواز، غرب اهواز، اندیمشک و امیدیه برای اجرای برنامه بهبود امنیت غذا و تغذیه از اواخر پارسال اجرایی شده است.

کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: برای اجرای این طرح کمیته راهبردی و کمیته مراقبت اجتماعی جامع با حضور مسوولان مربوطه و نمایندگان این ادارات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان تغذیه در این شهرستان ها، خانوارهای ناامن از لحاظ تغذیه را شناسایی می کنند، گفت: مشاوره تغذیه و آموزش لازم به این خانوارها ارایه شده و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود؛ این پرونده ها به کمیته مراقبت اجتماعی جامع ارجاع شده و نماینده های ادارات هر کدام ارایه یک نوع خدمات از جمله ایجاد شغل و تسهیلات را بر عهده می گیرند.

تقی زاده اضافه کرد: اولویت این طرح با خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است و همچنین مادران و کودکان دارای سوء تغذیه ثبت شده در سامانه سیب زیر پوشش قرار می‌گیرند.

این کارشناس ارشد مرکز بهداشت خوزستان گفت: این طرح نیز در دزفول، شوشتر بهبهان و آبادان و خرمشهر در حال اجراست.

وی ادامه داد: از جمله تبعات ناامنی غذایی شامل افزایش بیماری، هزینه درمانی، فقر، بیکاری، تورم اقتصادی ، گرسنگی و بیماری است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار