مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد : با اختصاص 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی کامل قلعه تاریخی والی، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال انجام است.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اظهار داشت :
کد خبر: ۱۰۷۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 17 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی  گفت : عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم‌شناسی) شهر ایلام انجام می‌شود، شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره، فضای سبز و... است.

وی افزود : قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

شریفی گفت :  قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

وی ادامه داد : بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 3/9/1376 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم‌شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار