مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از ۸۱ هزار تردد کامیون از این مرز بین المللی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 07 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله غلامی اظهار داشت:میزان ترانزیت کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان مهرماه در مرز بین المللی مهران بیش از ۹۹ هزار تُن بوده که در این مدت یک میلیون و ۹۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۹۸ میلیون دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۵۰۰ کامیون از مرز مهران تردد می کنند، افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از ۸۱ هزار تردد کامیون از این مرز بین المللی انجام شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه گمرک مهران از بین ۱۲ مرز کشور رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در مجموع ۲۰ درصد صادرات کالاهای کشور از مرز مهران صادر می شود.

غلامی با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر در گمرک مهران ثبت شد که این مهم نشان دهنده رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار