مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از حضور فعال این اداره‌کل برای معرفی جاذبه های گردشگری و محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی وهمچنین آیین و فرهنگ این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 07 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی با بیان اینکه استان ایلام در جشنواره فرهنگ ملی اقوام ایرانی با حضور در دو غرفه صنایع‌دستی به معرفی رشته‌های گلیم نقش برجسته و حصیربافی استان می‌پردازد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقوام مختلف ایران در زمینه‌های گردشگری، غذاهای محلی، پوشاک ، آوا و نواها و فرهنگ عشایر است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها یکی از فرصت‌های مهم برای جذب گردشگران به شمار می‌آید، زیرا یکی از اهداف و انگیزه‌های اصلی گردشگران آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، موسیقی و همچنین بهره‌مندی از غذاها و شیرینی‌ها و … محلی مقاصد گردشگری است، تصریح کرد: صنایع‌دستی بومی و اصیل استان ایلام به ویژه در رشته‌های گلیم نقش برجسته و حصیربافی در دو غرفه در این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

شریفی ادامه داد: استان ایلام نیز با معرفی قابلیت و ظرفیت‌های خود با محوریت برپایی سیاه چادر عشایری، برپایی کپر، تهیه و پخت غذاهای محلی و شیرینی‌ها و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری تلاش دارد در این جشنواره تصویری درست و مطلوب از استان به نمایش بگذارد.

وی گفت: این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایرانی در گلستان با توزیع اقلام تبلیغاتی همچون بروشور، نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه معرفی استان، کتابچه راهنمای گردشگری به معرفی جاذبه‌های گردشگری و … حضور پررنگ دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار