جناب مدیرکل! تغییر مدیران بخش های زیر دست حق منطقی شماست! اما دست بردن در مدیریت بخشی که مستقیم با جریان رسانه و اهل قلم در ارتباط است لازمه است مشورت گیری با اهل آن است !
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ 02 November 2022

تابناک ایلام :: همواره به این گزاره اعتقاد داشته ام که تغییرات مدیریتی بخش جدایی ناپذیر یک سیستم اجرایی و اداری است .

اما به دنبال آن ضمن اعتقاد به باور ضرورت تغییر در راستای چرخش نخبگانی ،این موضوع را لحاظ داشته ام که تغییرات بائو مبتنی بر توانمندی و تخصص محوری باشد. 

اینکه در دستگاهی تخصصی ،سیاست را مقدم بر تخصص دانست و با فشار سیاسی دست به تغییر بزنی که تخصص و تجربه به مسلخ برود ،چیزی جر به فنا بردن سیستم عاید یک دستگاه نمی شود.

با روی کار آمدن دولت جدید، هرچند تغییرات در راس دستگاه‌ها را بعنوان یک حق سیاسی به رسمیت شناخته ایم ،اما اینکه مدیران تازه جلوس کرده برای خوشایند عده ای داس در دست گرفته و حتی به لایه های دست چندم ساختار رحم نکنند، به این نمی گویند تغییر بلکه رفتاریست از سر استیصال !

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از این دستگاههاست،هر چند بر این باور بودیم که تغییر مدیر توانمند سابق این دستگاه خسران بزرگی برای سیستم است ،اما باید به خواست مدیران ارشد کشور با هدف همسو سازی سیاسی تمکین کرد و این چنین هم شد !

اما کاری نداریم که از اداره فرهنگ و ارشاد فقط نامی و شعاری پیداست و اگر هم این اداره دارای هویتی است که در جامعه دارای نمود باشد این را مدیون بخشی است به نام رسانه !

ارشاد اسلامی هویت و نام ونشانش را از رسانه گرفته است ،هویتی که محصول تلاش و خلاقیت کارشناسان آن است که بی توجه به جریانات سیاسی زودگذر ،صرفا بر باور خود یعنی پویایی و نشاط جامعه رسانه ای پابر جا بوده است

متاسفانه این روزها مدیرکل این دستگاه به جای تمجید از کارشناس زبده این حوزه ،گویا از سر استیصال برآمده از فشار جریانی که باور آنان به رسانه دوختن زبان ها در راستای مطامع فردیست ،دست به تغییر مسول این بخش مهم زده است 

جناب مدیرکل ! باید بدانید که بخش رسانه اداره کل یعنی خانه رسانه ها و اهل قلم استان ایلام! دست زدن به مدیریت این حوزه صرفا بخاطر دور نمودن خود از ترکش نابخردی ها ! یعنی به مسلخ بردن تعقل و خرد ! و این کار اصلا نه درست است و نه خیر و مصلحت شما و دستگاه تحت تصدی اتان !

جناب مدیرکل! تغییر مدیران بخش های زیر دست حق منطقی شماست! اما دست بردن در مدیریت بخشی که مستقیم با جریان رسانه و اهل قلم در ارتباط است لازمه است مشورت گیری با اهل آن است !

اگر اهل مشورت و حساب و کتاب نیستید و صرفا از مدیریت کوبیدن پایه های میز مدیریت خود معنا کرده اید که هیچ ! بحثی نیست 

اما چنانچه مدیریت را با اهل فکر و اندیشه بخواهید به اشتراک بگذارید که قطعا شیوه اهل خرد است، می خواهیم بگوییم که با این تغییر دچار خبط بزرگی شده اید ،چرا که آنگونه که پیداست ریشه این تغییر در راستای گردش نخبگانی و با هدف بهبود شاخص ها نیست بلکه صرفا مسیر اسب مراد بیگانگان از رسانه را هموار کرده اید و مسیری عقلانی نیست .

 

جناب مدیرکل ! این گونه تغییرات غیر کارشناسانه و منبعث از فشار زیبنده شما نیست ،سریعا در مسیر مشورت و بهره گیری از خرد جمعی جامعه نخبگانی استان قرار گیرد که خیر و مصلحت شما در آن نهفته است !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار