مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: فرهنگ سازی و آموزش شاه کلید حفاظت از منابع طبیعی در استان است.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 02 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان در سفر به هلیلان و  دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: کارشناسان و پژوهشگران منابع طبیعی معتقدند که برای حفاظت هرچه بیشتر از مواهب طبیعی باید بیش از گذشته مشارکت مردم را جلب کرد و فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب به تمام اقشار جامعه را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش شاه کلید حفاظت از منابع طبیعی در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: جلب اعتماد عمومی، کاهش تنش‌ها و چالش‌ها، تقویت احساس مالکیت در منافع طرح‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری به حساسیت هر چه بیشتر مردم و حفظ همه جانبه عرصه‌ها می‌انجامد و مشارکت در حفظ منابع طبیعی علاوه بر حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت ساکنان، عدالت اجتماعی و درآمدزایی بیشتر را در پی دارد.

وی در ادامه در دیدار با رئیس دادگستری هلیلان بیان داشت: منابع طبیعی از ثروت‌های خدادادی است که همه باید در صیانت از آن تلاش کنیم.

پیرزادیان عنوان کرد: بیت‌المال اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و وظیفه حفظ بیت‌المال، انفال، اراضی ملی و منابع طبیعی به کارگروه و شورای حفظ حقوق بیت المال سپرده شده‌است، عرصه های ملی انفال است و نگهداری و حفاظت از این انفال بر همه‌ی افراد لازم الاجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در این سفر همچنین در ملاقات با همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هلیلان خاطرنشان کرد: بکارگیری توان مردمی و ظرفیت های تشکل های غیر دولتی با توجه به گستردگی حجم فعالیت‌ها و وسعت عرصه های منابع طبیعی که ۸۹ درصد سطح استان را در بر می گیرد راهکاری اساسی برای حفظ منابع طبیعی خواهد بود که لازمه آن برنامه ریزی و ایجاد بستری مناسب برای هم افزایی اقشار مختلف است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار