مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام بیان کرد : در نیمه نخست سال جاری 75 هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 27 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی بیان داشت : عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی گفت : در نیمه نخست سال بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

همتی ادامه داد : 958 فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

وی گفت : هدف از بازرسی‌ها، کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است که در این راستا ۲۱۹ کالای غیر استاندارد به علت عدم رعایت برخی استانداردها چون برچسب کد رهگیری یا ایرادات نوشتاری تعهد جمع آوری گرفته شد.

مدیرکل استاندارد ایلام خاطرنشان کرد : هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد :صدور و تمدید ۳۹ مورد پروانه علامت استاندارد، ۳۷۰ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و ۳۲۹ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه در سال جاری انجام شده است./ع

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار