مدیرعامل شرکت های وب؛
مدیرعامل شرکت های وب گفت: پروژه فیبر نوری ایلام در مناطق مختلف استان در حال اجراست و تاکنون بخش زمینی آن در ۲۶ شهر پایان یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 26 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید ایمان میری  اظهار داشت: پروژه فیبر نوری ایلام در تمامی ۲۸ شهر استان در حال اجراست که بخش زمینی در ۲۶ شهر تکمیل شده است.

وی افزود: این پروژه در بخش زمینی ۱۰۰ کیلومتر و در بخش هوایی نیز ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۹۶ کیلومتر قسمت زمینی اجرا شده است.

مدیرعامل های وب تاکید کرد: پروژه فیبر نوری شهر ایلام در بخش زمینی و هوایی به پایان رسیده است و در سایر شهرها نیز بجز یک شهر در قسمت زمینی انجام گرفته و در حوزه هوایی نیز بطور همزمان در ۱۸ شهر پایان یافته است.

میری یادآور شد: پیش بینی می شود بخش های زمینی و هوایی پروژه فیبر نوری ایلام تا ۲ ماه آینده به اتمام برسد و تا سه ماه آتی نیز واگذاری سرویس با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشترکان انجام شود.

وی اضافه کرد: برآورد هزینه این پروژه حدود ۱۴۵ میلیارد تومان است که ایجاد شبکه و واگذاری سرویس به مشترکان نهایی در تعهد صورت گرفته قرار دارد.

مدیرعامل های وب اظهار داشت: پروژه فیبر نوری از دیرباز جز آرمان ها و آرزوهای کشورها بوده چراکه ظرفیت ایمنی را در اختیار مشترکان قرار می دهد ، همچنین امکان ارائه خدمات به میزان بسیار بیشتری را به متقاضیان فراهم می کند.

میری این پروژه را مهم ترین برنامه زیرساختی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود ۲۰ میلیون خانوار در طول سه سال آینده از خدمات آن بهره مند شوند.

وی دسترسی سریع و ایمن ، کاهش تاخیر در ارائه خدمات ، امکان انجام فعالیت های آموزشی و بازی های رایانه برای کودکان و نوجوانان و تسهیل در خدمت رسانی به حوزه پزشکی و سلامت را از مزایای این پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل های تاکید کرد: امکان ارائه سرویس ۵G به مشترکان نیز با تکمیل این سرویس فراهم خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار