معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی ایلام؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی ایلام از افزایش اعتبار و وسعت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 23 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت الله زرین چوب در جلسه تبیین جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار داشت: تحریم‌ها و خروج ارز از کشور برای خرید محصولات زراعی استراتژیک، افزایش ضریب خودکفایی کشور و بحران های خشکسالی و کمبود آب منجر به حمایت مقام معظم رهبری از طرح جهش تولید در دیمزارها های کشور و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی دوشادوش هم در این عرصه در سال گذشته به جهاد پرداختند.

وی افزود: امسال در دومین سال از طرح علاوه بر استفاده از تجربه سال گذشته قصد داریم چتر حمایتی در خصوص نهادها و نیز انتقال مدون دانش را به میدان مزرعه بکشانیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: در کشت دیم با نبود فاکتور اصلی آب در گذشته ما توانستیم با هزینه ی خیلی کم کار های بزرگی همچون تعویض رقم و تاریخ کشت حبوبات در تعدادی از شهرستان های استان به افزایش و پایداری در تولید برسیم و با تبدیل آیش زرد به آیش سبز و کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم ، توزیع بذرمال و استفاده از ادوات کشاورزی به روز، انقلابی را در دیمزارهای استان به وجود آوریم.

داوودی نصر ناظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح جهش تولید در دیمزارها های استان نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش جامعی از روند طرح به برشمردن اهمیت طرح جهش در خصوص محصولات استراتژیک شامل، غلات، حبوبات، دانه های روغنی و علوفه ای و دارویی به استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، ارائه تقویم آموزشی و کشت، تامین به موقع نهاده های کشاورزی، پایش و رصد مداوم طرح به منظور افزایش راندمان طرح جهش و بهره‌وری بیشتر از منابع و امکانات به اشاره نمود.

بازیار نماینده ولی فقیه در سازمان در این جلسه عنوان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها که به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری و با حمایت های معظم له و بهره وری بیشتر از منابع و کمک به اقتصاد و معیشت کشاورزی که توان مالی ضعیفی دارند صورت گرفته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار