کد خبر: ۱۰۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 07 October 2015
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تمدید مهلت واریز مبلغ جریمه مشمولان غایب خبر داد و با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته به سربازان متاهل گفت: براساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح سربازان متاهل در نزدیک ترین یگان محل سکونت همسر می توانند خدمت کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سید حمید صدرالسادات گفت: سازمان وظیفه عمومی به عنوان یکی از پلیس های تخصصی ناجا ماموریت تامین سرباز، فراخوان و اعزام به خدمت و رسیدگی به درخواست های معافیت مشمولان را برعهده دارد.

وی افزود: براساس قانون خدمت وظیفه عمومی افراد ذکوری که به سن ۱۸ سال تمام می رسند باید وضعیت خدمت خود را مشخص کنند و برای تعیین تکلیف خدمتی خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

این سازمان با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به تناسب نیازمندی نیروهای مسلح مشمولان را به یکی از نیروهای ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهای انتظامی برای انجام دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معرفی می کند. همچنین بخشی از این سربازان بنا به نیاز نهادها و سازمان های دولتی برای ارائه خدمت در اختیار این سازمان ها قرار می گیرند.

سردار صدرالسادات گفت: مشمولان درخواست های اعزام به خدمت، معافیت پزشکی، معافیت کفالت، معافیت موارد خاص خود را از طریق دفاتر پلیس+۱۰ به این سازمان ارسال می کنند.

وی در ادامه میزان درخواست های ارسال شده به این سازمان در سال گذشته را حدود ۳ میلیون درخواست اعلام کرد و گفت: بیشتر درخواست ها درباره معافیت های پزشکی کفالت ایثارگران تحصیلی تعویض کارت و جریمه مشمولان غایب بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: براساس بند ط تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۴ مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه می توانند از معافیت برخوردار شوند. در این رابطه بیش از ۲۸۸ هزار متقاضی در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کردند که پس از بررسی درخواست های این افراد وضعیت استفاده آنان از این قانون به صورت پیامک به اطلاع آنها رسید.

وی درباره سرباز حرفه ای نیز گفت: موضوع سرباز حرفه ای صرفا در فضای مجازی مطرح شده و هنوز مفهوم سرباز حرفه ای در قانون تبیین نشده است در حال حاضر مشمولان هنگام ورود به خدمت آموزش های لازم را می گذرانند و در صورتی که اطلاعات مربوط به انجام خدمت سربازان وظیفه در سامانه وظیفه عمومی کامل باشد پس از پایان خدمت ظرف ۱۰ روز تا یک ماه برای هر کدام از سربازان کارت پایان خدمت صادر می شود.

سردار صدرالسادات در ادامه با اشاره به تمدید مهلت کارت های پایان خدمت قدیمی گفت: کارت های قدیمی پایان خدمت در حال حاضر اعتباری ندارند و مهلت تعویض کارت های قدیمی نیز به پایان رسیده است. افراد هرچه سریعتر باید برای تعویض کارت های قدیمی به کارت هوشمند اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره هوشمند شدن کارت های پایان خدمت نیز افزود: تراشه الکترونیکی کارت های هوشمند با دستگاه های مخصوص سازمان وظیفه عمومی قابل ملاحظه است و خلاصه ای از پرونده خدمت فرد دارنده به شمار می رود. کارت های هوشمند به دلیل دارا بودن ظریف امنیتی بالا امکان جعل را به حداقل رسانده است.

وی درباره قانون کسر خدمت سربازی نیز گفت: براساس اصلاحات قانون خدمت وظیفه عمومی در سال ۱۳۹۰ به مشمولانی که والدین آنها دارای ۳۰ ماه سابقه جبهه یا ۲۴ ماه سابقه اسارت یا دارای ۲۵ درصد جانبازی باشند معافیت ایثاگری تعلق می گیرد. مشمولان فاقد غیبت متولد ۱۳۷۲ و قبل از آن که والدین آنها در جبهه حضور داشته اما حد نصاب لازم برای اخذ معافیت ایثارگری را کسب نکرده اند می توانند از مزایای کسر خدمت برخوردار شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به نحوه خدمت سربازان متاهل نیز گفت: افراد متاهل به نزدیک ترین مرکز آموزش محل سکونت همسر خود اعزام شوند و طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح در نزدیک ترین یگان محل سکونت می توانند خدمت کنند.
وی افزود: ۷ هزار متقاضی فاقد شرایط طرح جریمه مشمولان غایب هستند و حدود ۱۲ هزار درخواست دیگر نیز در حال بررسی است.

سردار صدرالسادات در پایان از تمدید مهلت واریز مبلغ جریمه مشمولان غایب خبر داد و افزود: آخرین مهلت واریز مبلغ جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی ۱۰ مهرماه بود که به مناسبت هفته نیروی انتظامی این مهلت تا ۲۰ مهرماه امسال تمدید شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار