مدیرکل تعاون روستایی؛
مدیرکل تعاون روستایی بیان داشت:استان ایلام در سال زراعی اخیر تولید گندم ۲ برابر بود و در تولید دانه روغنی کلزا نیز به خودکفایی رسید و ایلام سومین استان کشور در زمینه تولید دانه روغنی کلزا بود که حاصل طرح کشت قراردادی و خرید تضمینی و به موقع محصول برداشتی کشاورزان است.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 09 October 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ناصر ناصری گفت : با وجود خشکسالی بی سابقه، میزان برداشت محصولات گندم و دانه های روغنی سال زراعی اخیر نسبت به سال زراعی قبل خود (اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) بیشتر بود به طوری که بالغ بر ۱۷۰ هزار تن گندم و ۱۳ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شد.

وی فزود :در راستای تجهیز، توسعه و تکمیل صنایع تبدیلی و تکمیلی بدون استفاده از منابع دولتی و از محل درآمد شرکت های تعاونی سال زراعی گذشته طرح کشت قراردادی اراضی دیم در استان اجرایی شد.

ناصری ادامه داد : در این طرح استان ایلام ۲۰ هزار هکتار را به زیر کشت گندم برد که هشت هزار هکتار آن اضافه بر سهم استان و هفت هزار هکتار نیز برای دانه های روغنی بود که در کمتر از یکماه ۲۷ هزار هکتار کشت قراردادی در استان انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد : موفقیت استان در طرح کشت قراردادی سال زراعی اخیر (۱۴۰۰ - ۱۴۰۱) موجب جلب اعتماد کشاورزان بیشتری به این طرح شد به گونه ای که در سال زراعی جاری تعداد کشاورزان مایل به کشت قراردادی افزایش یافته است.

ناصری گفت : خرید به موقع و تضمینی محصولاتی چون دانه روغنی کلزا دارای تخصص، حساسیت و ریسک بالایی است که توسط کارشناسان شبکه های خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر انجام می گیرد.

وی تاکید کرد : با تشکیل سه شرکت کشت و صنعت در استان ایلام طی سال گذشته افزون بر ۱۴ هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان تولید و توزیع شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار