نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: نسل جوان و نوجوان کنونی که تربیت شده انقلاب اسلامی هستند به علت حملات گسترده رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان، در معرض انواع آسیب های هنجارشکنانه قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱ 04 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار  در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان اظهار داشت: حوادث هنجارشکنانه روزهای اخیر نشان می دهد، مسوولان فرهنگی و رسانه ها آن طور که باید مبانی دینی، ارزش های معنوی، فرهنگ متعالی قرآن و دستاوردهای شهدا و رزمندگان را در بین نسل جوان و نوجوان و در سطح مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نهادینه و تبیین نکرده اند.

وی افزود: آینده جامعه ما در دست قشر جوان و نوجوان است که باید با مفاهیم قرآنی، معنویت، ارزش های دینی و ملی، دستاوردهای رزمندگان و شهدا مانوس شوند و از طریق انس با قرآن در برابر هجمه های دشمنان مصونیت یابند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: سال های اخیر تلاش زیادی شد که طرح وارداتی و تحمیلی ۲۰۳۰ در مدارس و آموزشگاه های ایران اجرایی و عملیاتی شود تا بنیان آموزشی کشور برای نسل های جدید بر اساس فرهنگ وارداتی غرب تربیت شوند.

وی تاکید کرد: مساجد و محافل قرآنی باید رونق بگیرد و عمل به معارف الهی در بین جوانان و نوجوانان جدی تر پیگیری شود تا ارزش های دینی جای خود را به جذابیت های فریبنده و موقتی دنیوی ندهد.

وی با بیان اینکه قرآن مهجور مانده است، تاکید کرد: فرهنگ معنوی انس با قرآن در سطح محلات و بطن خانه های مردم نهادینه شود و از کلام وحی به عنوان هدایتگر از ظلمات به سوی روشنایی بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام هم گفت: امروز چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود که از برگزیدگان این دوره تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: در مرحله شهرستانی تیرماه سال جاری تعداد ۴۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم که ۸۶ نفر با کسب رتبه های برتر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله استانی نیز ۲۸ نفر شامل ۱۱ آقا و ۱۷ خانم حائز عناوین برتر شدند که از این تعداد ۹ نفر به مرحله کشوری به مسابقات قرانی راه یافتند.

عزیزی اظهار داشت: برای این برندگان قبل از اعزام به مسابقات کشوری، اقداماتی چون لجستیک، پشتیبانی، کارگاه های آموزشی و توجیهی انجام خواهد گرفت تا در مسابقات کشوری عناوین برتر را کسب کنند.

وی یادآور شد: همچنین از خادمان مواکب و ایستگاه های صلواتی فعال در ایام اربعین نیز تجلیل شدند و از محل موقوفه خیرین استان ایلام و استان های معین هزینه های کلانی صرف خدمت رسانی به زائران شد.

وی تاکید کرد: باید از هم اکنون برای اربعین سال آینده تجهیزات و امکانات سرمایشی و خنک کننده برای زائران تدارک دیده شود و وقافان نیز در این زمینه ورود کنند تا کاستی های سرمایشی اربعین امسال برای سال آینده مرتفع شود. عزیزی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که خیرین و فعالان قرآنی باید به ان اهتمام داشته باشند، بسط و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان خانواده ها و محلات است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار