رییس مجمع نمایندگان استان ایلام ؛
رییس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: تمامی مسئولان و کارگزاران قوای سه‌گانه باید مراقب باشند با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، معیشت بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند و بدون بررسی تمام جوانب مسائل، زندگی اقشار حقوق‌بگیر را به سمت متلاشی شدن سوق ندهند و سبب بروز نارضایتی های اجتماعی نشوند.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 03 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛علی اکبر بسطامی در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور با حضور رییس جمهور و جمعی از مسئولان ارشد لشکری و کشوری با اشاره به جایگاه ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای فرهنگ عمومی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مقام و منزلت شهدا باید به‌صورت گسترده و با نصب المان و یادمان در معرض دید همگان قرار گیرد تا مردم ایران اسلامی بیش از پیش یاد، نام و راه شهدا را سرلوحه امورات خود قرار دهند.

وی در ادامه بر تکمیل المان‌های شهدا در سطح شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: با آغاز فعالیت دولت انقلابی سیزدهم و نیروهای جهادی و انقلابی، می‌توانیم برخی از مشکلات فرهنگی جامعه را با هم‌فکری خانواده شهدا و ایثارگران برطرف کنیم.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران با اشاره به اینکه 6 استان مرزی کشور در جنگ تحمیلی هدف بمباران و موشک باران رژیم بعث بودند، یادآور شد: برقراری حق مناطق جنگی در احکام کارکنان این استان های جنگ زده، کمترین کاری است تا قدردان ایثارگری و رشادت آنها در زمان جنگ باشیم.

بسطامی ادامه داد: تمامی مسئولان و کارگزاران قوای سه‌گانه باید مراقب باشند با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، معیشت بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند و بدون بررسی تمام جوانب مسائل، زندگی اقشار حقوق‌بگیر را به سمت متلاشی شدن سوق ندهند و سبب بروز نارضایتی های اجتماعی نشوند.

وی تاکید کرد: وزارتخانه‌ها به عنوان مجموعه مادر با ارائه دستورالعمل‌های مناسب نسبت به اجرای برنامه‌های متناسب با ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در زیر مجموعه‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند.

عضو منتخب مجلس یازدهم در شورای‌ عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین با اشاره به حماسه عظیم کنگره اخیر اربعین و هم‌چنین جایگاه ویژه مردم ایلام در تاریخ انقلاب، اضافه کرد: استان ایلام که امروز به عنوان شاهراه اربعین پذیرای خیل میلیونی زائرین عتبات عالیات است، مردم آن نیز در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از کیان، آب و خاک کشور انجام وظیفه کردند و اکنون لازم است به عنوان منطقه جنگی از مزایای مندرج در قوانین موضوعه کشور به بهترین نحو بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مرز بین‌المللی با کشور عراق، منابع عظیم نفت، گاز، کشاورزی و هم‌چنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایلام لزوم توجه ویژه به استان ثروتمند اما محروم ایلام را بیش از پیش نمایان می‌سازد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار