نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: استان گلستان با وجود فاصله زیاد با عراق توانسته است با این کشور قرارداد گردشگری منعقد کند اما استان ایلام با وجود ظرفیت های گردشگری و مسافت کم این گونه قراردادهایی را منعقد نکرده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 03 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری اظهار داشت: استانداری و سایر دستگاه های ذیصلاح باید به موضوع معارضان محلی ورود کنند تا فضا برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت کلانی در زمینه توسعه گردشگری و صنعت توریست دارد اما هنوز از این پتناسیل ها استفاده نشده و باید در کنار حل معضل معارضان محلی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های گردشگری و توریست پذیری استان استفاده شود.

امام جمعه ایلام به ظرفیت کشور عراق و همسایگی ایلام با این کشور اشاره کرد و یادآور شد: استان گلستان با وجود فاصله زیاد با عراق توانسته است با این کشور قرارداد گردشگری منعقد کند اما استان ایلام با وجود ظرفیت های گردشگری و مسافت کم این گونه قراردادهایی را منعقد نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: باید توریست درمانی و گردشگری طبیعی و مذهبی عراقی در استان ایلام فعال و همچنین نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی در نقاط مختلف کشورعراق برگزار و همچنین نیازسنجی های بازار عراق بررسی شود.

وی با بیان اینکه عراق فاقد ظرفیت های گردشگری طبیعی زیادی است، تاکید کرد: با ایجاد اقامتگاه های دائمی در کنار مناظر طبیعی چون چشمه، دریاچه، کوهستان و غارها یا ابینه تاریخی برای جذب گردشگران داخلی و عراقی احداث و از راهنمایان محلی برای این اقامتگاه ها بکارگیری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار