مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به نظارت تخصصی بر حسن اجرای استانداردهای آسانسور گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۸۸ فقره بازرسی آسانسور در استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 03 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی با بیان اینکه در طول این مدت نیز ۷۱ فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور صادر شده عنوان کرد: تردد ایمن و بی خطر آرمان استانداردسازی آسانسور است و مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه، مالکان می توانند از شرکت های معتبر و تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی های دوره ای استفاده کنند، افزود: اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک ساله برای آن صادر می شود اما در صورتی که این آسانسور از تعمیر و نگهداری مناسب ماهانه برخوردار نباشد به سرعت از شرایط استاندارد خارج می شود.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه عنوان کرد: فرآیند بازرسی فنی آسانسورهای برقی تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir در سطح کشور انجام می‌شود و در این راستا لازم است مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تامین آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل نمایند.

همتی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه استاندارد موارد را از طریق شماره ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ اطلاع رسانی نموده و از مشاوره کارشناسی  اداره کل در خصوص نحوه استانداردسازی آسانسورها برخوردار گردند./ح

 

بیشتر بخوانید

برچسب ها: بازرسی آسانسور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار