سرپرست پلیس فتا ایلام:
سرپرست پلیس فتا ایلام به خیرین توصیه کرد در فضای مجازی فریب کلاهبرداران را نخورند و هر گونه کمک را به حساب نهادها و تشکل‌های معتبر واریز کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 02 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی‌رضا یعقوبی اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با انتشار تبلیغات فریبنده فروش لوازم التحریر با قیمت پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

وی گفت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویر دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحت عنوان جمع‌آوری کمک برای خرید لوازم التحریر و رساندن به این دانش آموزان سعی در تحریک احساسات مردم دارند و با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های ‌اجتماعی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی شهروندان و خالی کردن حساب بانکی آنها هستند.

یعقوبی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده صفحات جعلی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ به کارشناسان پلیس فتا گزارش دهند،به خیرین توصیه کرد هرگونه واریز وجه جهت خرید کمک هزینه‌ لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند را فقط از طریق شماره حساب های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه انجام دهند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار