مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت:حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی از طریق نیات واقفین، کمک های خیرین و بقاع و موقوفات و اماکن متبرکه استان هزینه شده است، بیان کرد: خوشبختانه خیرین و واقفان عزیز از سراسر کشور و استان، کمک های خوبی در راستای خدمات رسانی به زوار داشته اند.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 28 September 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی از طریق نیات واقفین، کمک های خیرین و بقاع و موقوفات و اماکن متبرکه استان هزینه شده است، بیان کرد: خوشبختانه خیرین و واقفان عزیز از سراسر کشور و استان، کمک های خوبی در راستای خدمات رسانی به زوار داشته اند.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری، ابراز کرد: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران در سال جاری دایر شده که از محل اجرای نیات واقفان و کمک های بقاع متبرکه و خیرین آشپزخانه مرکزی این اداره کل در محل قدمگاه ابراهیم قتال برپا شده و روزانه ۱۵ هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است.

حجت الاسلام عزیزی به حضور روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر در موکب مرکزی و مواکب دیگر در سایر نقاط استان در سطح بقاع متبرکه برای ر خدمات رسانی به زوار اربعین  اشاره کرد و افزود: مواکب این اداره کل، در امامزاده جعفر(ع) شباب و امامزاده سید عباس(ع) منطقه دشت عباس دهلران در محل ورودی و خروجی زوار به استان دایر شده بوده و از زوار اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت پذیرایی می شد.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های ما توجه به کارهای دانش بنیان از جمله حوزه انرژی پاک و خورشیدی بوده است، ابراز کرد: ایجاد نیروگاه خورشیدی در امامزاده علی صالح(ع) شهر مهران در راستای خدمت به مردم و تامین انرژی پاک از جمله این اقدامات و ایجاد زمینه اشتغال برای مجاورین بقاع متبرکه در سطح بقاع متبرکه استان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: در سال گذشته ساختمان امامزاده سید عباس(ع) سیروان، فاز اول شبستان امامزده علی صالح(ع) با تزریق اعتبارات استانی و کمک خیرین و اقشار مختلف مردم افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اخذ اسناد مالکیت بقاع متبرکه و موقوفه های استان، یادآور شد: ۲۶ جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری تا کنون برای اماکن متبرکه و موقوفات استان صادر شده است و همچنین ۵ جلد سند قدیمی اماکن متبرکه استان به سند تک برگی تبدیل شده است و در طول ۵ سال گذشته ۱۵۰ موقوفه و مکان متبرکه استان دارای سند ثبتی شده است.

وی با بیان اینکه سند ۶۰ مسجد و اماکن متبرکه در روستاهای مختلف استان در اختیار اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان است، ابراز کرد: تقاضای ما از بنیاد علوی و سازمان بنیاد مستضعفان این است که در راستای انتقال سند این تعداد مسجد در مناطق روستایی استان به اوقاف و امور خیریه استان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  خاطر نشان شد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی ها، اعتبارات نفت و گاز و نیت واقفین و توزان برای ساخت و تعمیر و تجهیز مسجد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی هزینه شده است.

وی بیان داشت : ساخت و تعمیر و تجهیز مساجد در سطح استان با همکاری و مشارکت سایر نهادها از جمله بسیج و سپاه و گروه های جهادی انجام می شود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار