پس از چند روز التهاب آفرینی در فضای عمومی کشور و تخریب اموال عمومی ،استان ایلام در عصر روز شنبه ساعات آرام و بدون التهابی را پشت سر گذاشت
کد خبر: ۱۰۶۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 24 September 2022

تابناک ایلام ::چند روزیست که بدنبال مرگ یک هموطن در مقر پلیس ،فضای کشور التهاب شده است ،التهابی که با تحریک رسانه های معاند و آتش بیاری جریان های مخالف کشور ،بسیاری از شهرهای کشور را دچار تنش کرد و بر اثر آن خسارت هایی به اموال عمومی وارد آمد .

هر چند عده ای بر این باورند که این وضعیت نتیجه انباشت مطالبات محقق نشده مردم است که مرگ یک هموطن همچون جرقه ای در باروت ،فضا را به صحنه رویارویی بخشی از مردم با دستگاههای تامین کننده امنیت مبدل کرد .

اما واکاوی فعالیت رسانه های برون مرزی و معاند که با خط دهی و تحریک معترضین داخلی صورت گرفت و خط براندازی نظام را دنبال می کنند ،نشان داد که فضای عمومی ناشی از برخی نارضایتی ها مستعد بروز چنین رویدادهایی است .

از اینرو ضرورت دارد که مسولین کشور برای صیانت از کلیت نظام ،صدای اعتراضات را شنیده و با تامین مطالبات مردم ،مسیرها برای سوء استفاده این رسانه ها و دشمنان خارج نشین را مسدود نمایند.

این نکته را نباید از یاد برد که هرچند دشمنی و تخریب بخشی ذات جدایی ناپذیری دشمنان نظام است ،اما معترضینی که امروز صدایشان در خیابان ها بلند است، بخشی از این مردم کشور ما هستند و حضور آنان در کف خیابان، به بهانه ای برای پیاده شدن اهداف دشمنان و اجرایی نمودن برنامه های تخریب گرانه آنان تبدیل شده است .

پس شناسایی بهانه ها و ابزار شکل گیری این تجمعات اعتراضی در راستای خلع سلاح دشمنان یک ضرورت مهم در مسیر تامین امنیت پایدار کشور و صیانت از کلیت نظام موضوعی حیاتی است که نباید پشت گوش انداخته شود.

شب و روز آرام ایلام 

پس از چند روز التهاب آفرینی در فضای عمومی کشور و تخریب اموال عمومی ،استان ایلام در عصر روز شنبه ساعات آرام و بدون التهابی را پشت سر گذاشت .

مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک از جای جای شهر ایلام نشان می دهد که تمامی مناطق مختلف شهر ایلام آرام و بدون هرگونه آشوب و اغتشاش بود .

در میدان شهدای شهر ایلام تعدادی از نیروهای بسیج گردان امام علی شهر ایلام با تجهیزات آرام سازی و همچنین تعدادی از نیروهای انتظامی و پلیس راهور‌ مستقر بودند. در هیچ جایی از محدوده میدان شهدا تا میدان امام و میدان خیام وانقلاب اثری از هرگونه تجمع مشهود نبود .

مسوولیت تامین امنیت میدان خیام شهر ایلام تا چهار راه سعدی نیز به پاسداران گردان تکاور تیپ امیرالمومنین (ع)واگذار شده بود ،با وجود حضور پررنگ این نیروها فضای این نقطه از شهر نیز بدون تنش و هر گونه تجمعی بود.

نقطه اصلی تجمع نیروهای امنیتی در چهار راه سعدی ،پیاده راه طالقانی و‌ پیاده راه سعدی شمالی و‌جنوبی بود ،بخش قابل توجهی از نیروهای ضد شورش با ترکیبی از یگان ویژه ،نیروی انتظامی و نیروهای آرام سازی بسیج در این نقطه از شهر مستقر بودند .

باوجود ازدحام جمعیت در چهار راه سعدی ،پیاده راه طالقانی و خیابان سعدی جنوبی و شمالی که در روزهای گذشته به کانون تجمعات و اعنراضات تبدیل شد ،اما هیچ گونه ناآرامی و تجمعی نیز در این نقطه از شهر مشاهده نشد.

همچنین بررسی میدانی خبرنگار ما از دیگر نقاط شهر ایلام گویای بازگشت آرامش به این مناطق است و پس از چند روز دلهره،تشویش و ناآرامی ،شهر ایلام و دیگر شهرهای استان روز و شب آرام و بدون حاشیه ای را پشت سر گذاشتند.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مسولین و تصمیم گیران باید اعتراضات مردم را جدی بگیرند ،باو‌جود تحریک های صورت گرفته و خط دهی عوامل بیرونی بمنظور انحراف حرکات اعتراضی به خشونت ،درگیری و تخریب اموال عمومی ،اما باز هم نباید از یاد برد که این افراد شهروند ایران و از جنس مردم همین کشورند .

یقینا روزهای آتی آرامتر از قبل خواهد شد اما این آرامش نباید به خطایی محاسباتی در مسولین تبدیل و مطالبات و چرایی اعتراضات مردمی را پشت گوش اندازند .

مسولین باید با شناسایی آسیب های موجود و دسته بندی مطالبات مردم ،شناسایی قوانین بهانه آفرین و تغییر شیوه رفتار و عمل به برخی قوانین که بهانه دست دشمنان می دهد در مسیر اصلاح آنها و برآورده نمودن مطالبات مردم گام بردارند.

مسولین یادشان باشد که پاک کردن صورت مساله درمانگر قطعی درد نخواهد شد ،پس تا زمانی که مسیر برای رفع دغدغه ها و خواسته های این بخش از مردم هموار نشود باید همچنان در انتظار بهانه جویی ها و آتش بیاری های دشمنان بود ،پس انتظار می رود این اعتراضات و اغتشاشات را نقطه آغازین یک حرکت برای اهتمام به خواسته های مردم و حذف هر گونه بهانه برای التهاب آفرینی قلمداد نمایند .

بدیهی است خوش خیالی ها و اشتباه های محاسباتی می تواند در آینده برای امنیت ملی کشور آسیب آفرین باشد ،اگر فردا روزی به هر بهانه ای شاهد وقوع چنین رویدادهای تلخی در فضای کشور باشیم که خدایی نخواسته امنیت ،منافع ملی و یکپارچگی ایران بزرگ دچار آسیب شود ،همین مسولین باید در پیشگاه عدالت محاکمه شوند .

بازهم می گویم که نباید خود را گول بزنیم ،جمعی را که این روزها در خیابان صدای اعتراض آنها بلند است مردم ایران هستند ،ولو اینکه به تحریک دشمنان دست به اعمال تخریب گرانه بزنند بازهم مردم ما هستند که اینگونه تحریک شده اند ،باید صدایشان را شنید و به مطالباتشان گوش فرا داد ،خدا نکند روزی به سر رسد و اعتراف کنیم که چرا صدایشان را نشنیدیم ،که آن روز دیر خواهد بود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار