مدیر جهاد کشاورزی دهلران بیان داشت: برای اولین بار امسال در سطح بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع ذرت و محصولات صیفی از روش‌های نوین آبیاری به روش نوار تیپ استفاده شد
کد خبر: ۱۰۶۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 25 September 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی غلامی  مطرح داشت: زمین کشاورزان دهلرانی به دلیل کمبود آب تابستان گذشته زیر بار کشت نرفت، تابستان امسال اما کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین قطره‌ای با آب کم توانستند مزارع خود را آبیاری کنند.

وی افزود: آبیاری قطره‌ای با نوار تیپ جایگزینی برای سایر روش‌های آبیاری است که مدیریت مصرف را در پی دارد، از مزایای استفاده از آبیاری قطره‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آب و آبیاری می‌توان به افزایش کیفیت محصول، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف کود و سم در مزارع نیز اشاره کرد.

غلامی ادامه داد: برای اولین بار امسال در سطح بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع ذرت و محصولات صیفی از روش‌های نوین آبیاری به روش نوار تیپ استفاده شد که این مهم می‌تواند ۷۰ درصد نسبت به روش‌های سنتی و ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به روش آبیاری بارانی کاهش مصرف آب را در پی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: مناطق گرمسیر با درصد تبخیر بالای آب نیازمند ترویج این روش آبیاری هستند، کشاورزان می‌توانند تنها با یک بار هزینه برای ۳ سال متوالی از تجهیزات نوار تیپ در مزارع خود استفاده کنند./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار