رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان
رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استانایلام گفت:تنها ۱۰ درصد دانشجویان استان در رشته های مهارتی تحصیل می‌کنند و به طور کلی به دانشگاهی نیاز داریم که فارغ‌التحصیل آن کارآفرین باشد و دانشگاه علمی کاربردی دارای این مزیت است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 22 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر منصور احمدی در مراسم معارفه‌ خود به به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اظهار کرد: فلسفه دانشگاه جامع علم کاربردی تربیت نیروی ماهر و تکنسین است و این دانشگاه در استان با ۱۰ مرکز آموزشی و ۴ گروه خدمات، هنر، کشاورزی و صنعت فعال است و مراکز خوبی در سطح استان داریم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه رقیب هیچکدام از نظام‌های آموزشی نیست، گفت: این دانشگاه تکمیل کننده مهارت فارغ‌التحصیلانی است که درس‌های نظری خوانده‌اند و ما علاوه بر دوره‌های مقطع دار دوره های پودمانی و آموزش کوتاه مدت داریم که یکی از برنامه‌های ما در این دوره آموزش‌های کوتاه مدت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با تاکید بر اینکه هر جایی از جامعه که مراجعه کنیم و بدانیم که نیازمند نیروی ماهر است می‌توانیم این دوره‌ها را برگزار کنیم، ادامه داد: تنها ۱۰ درصد دانشجویان استان در رشته های مهارتی تحصیل می‌کنند و به طور کلی به دانشگاهی نیاز داریم که فارغ‌التحصیل آن کارآفرین باشد و دانشگاه علمی کاربردی دارای این مزیت است.

احمدی افزود: نیازمند کمک‌ دستگاه‌های مختلف برای توسعه این دانشگاه براساس مزیت‌های استانی هستیم و بر اساس نیازسنجی‌های جدید رشته‌ها را توسعه خواهیم داد.

وی از برنامه دانشگاه برای پذیرش دانشجوی عراقی خبر داد و عنوان کرد: بر اساس نقشه جامع علمی کشور رشته‌های این دانشگاه بازنگری خواهد شد و رشته‌ها توسعه پیدا خواهند کرد.

در این مراسم با حضور دکتر باقری فراهانی، معاون اداری مالی دانشگاه از زحمات دکتر اسفندیار محمدی، رئیس سابق دانشگاه تجلیل شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار