از آنجاییکه جریان رسانه استان دلسوز و همراه نظام بوده و اقدام خود را با سیاست ها ، خط و مشی ها و خطوط قرمز ترسیمی منطبق داده اند میدان دادن به این جریان در نبرد اطلاعانی و رسانه ای به نفع امنیت و منافع ملی کشور قلمداد می شود و ایجاد مانع در برابر رسانه های استان برای ورود به عرصه اطلاع رسانی از حوادث و رویدادهای داخل کشور و استان چیزی جز خالی کردن خاکریز برای پیشرویی آسان دشمن معنا نخواهد نیافت
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ 20 September 2022


تابناک ایلام علی اصغر اسدی  ::رسانه پل ارتباطی مردم و رکن چهارم دموکراسی است ،اگر این فقط یک ادعا و فقط زینت بخش سخنرانی ها در همایش ها و مناسبت ها نباشد

استان ایلام از حیث بهره مندی از رسانه های فعال ، پویا و همراه نظام در زمره استان های برتر کشور است و مرجعیت اخبار این رسانه ها و جریان سازی آنها به نفع کشور و منافع ملی برکسی پوشیده نیست .

مردم استان نیز همواره به رسانه ها و جریان رسانه ای استان اعتماد داشته و در مقاطع حساس همچون همه گیری کرونا و اربعین رسانه ها میزان تقید و پای کار بودن خود در کمک به اجرایی شدن برنامه های دولت و تبیین ارزشهای مدنظر نظام را بخوبی در معرض نمایش نشان داده اند .

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که در عصر انفجار اطلاعات و ظهور و بروز رسانه های دیجیتال و تولد شهروند خبرنگاران یک دگرگونی عمیق در سرعت انتشار اخبار روی داده است و همین امر باعث شده تا بر پایه مولفه های سرعت ،دقت و صحت اخبار انتشار یافته ،رقابت نابرابری بین رسانه های داخلی و برون مرزی و شبکه های مجازی صورت گیرد .

از اینرو یکی از مولفه های مهم در جذب مخاطب ،پذیرش اخبار و جریان سازی ایجاد فضایی امن برای حضور رسانه های رسمی و فعال در چارچوب قوانین کشور یک ضرورت است .

بدون شک مدامی که رسانه های رسمی درون کشور از ورود به میدان خبر رسانی صرفا از بیم تشویش اذهان عمومی جلوگیری به عمل آید ،ابتکار عمل به دست کارتل های رسانه ای قدرتمند غیر همسو با نظام و بیگانگان افتاده تا به هر نحوی خود تمایل دارند اخبار وقایع درون کشور را به خورد مخاطبین داخلی بدهند.

در کنار این موضوع مهم بدلیل منع رسانه های داخلی از انتشار وقایع ،اعتماد مخاطبین ایرانی به رسانه های درون کشور به کلی سلب شده و از آنان تصویری بی روح و فاقد آرایی ترسیم خواهد کرد .

امروز در جای جای کشور و به تبع آن در استان ما شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی بودیم که متاسفانه اخبار این رویداد بدلیل سخت گیری های امنیتی اعمال شده ،در هیچکدام از رسانه های استان بازتاب داده نشد، این در حالی بود که اخبار لحظه ای این رویداد از طریق رسانه های بیگانه و معاند نظام به سرعت هر چه تمام‌تر در اختیار مخاطبین قرار گرفت .

حال این سوال مطرح است در حالیکه در طول دهه های اخیر به جز همسویی رسانه های استان با سیاست های نظام مورد ضد امنیتی حادی از سوی آنان  مشاهده نشده است ،این حجم از بی اعتمادی به این صنف از چه چیزی نشات گرفته است ؟!

آیا در صورت وقوع رویداد های اجتماعی و حتی امنیتی ،چنانچه اخبار این رویدادها بهمراه تحلیل درست و منطقی منطبق بر منافع ملی کشور از سوی رسانه هی خودی ا انتشار یابد، تامین و تضمین کننده امنیت ملی کشور است یا اینکه اخبار و تحلیل وقایع منطبق بر خواست جریان رسانه ای معاند ضد نظام در اختیار مخاطبین داخلی قرار گیرد ؟!

در حالیکه با وجود ابزارهای نوین ارتباطی، اخبار رویدادها به سرعت نور به همراه تحلیل وارونه از یک رویداد آزادانه به خورد مردم داده می شود، آیا ممانعت از ورود رسانه های استان به حوزه اطلاع رسانی از وقایع اجتماعی و امنیتی تسهیل کننده اهداف رسانه ای دشمنان معنا نمی شود ؟!

به نظر می رسد دستگاههای امنیتی استان به درک درستی از میزان همراهی اصحاب رسانه با سیاست های نظام نرسیده باشند که اینچنین با بی اعتمادی به آنان ،زمینه جریان سازی کارتل های رسانه ای بیگانه بر اساس خط و مشی های مد نظر خود را از وقایع درون استان را فراهم می آورند .

البته پاسخ این سوال باید داده شود آیا در صورت بر حذر داشتن جریان رسانه استان از ورود به اطلاع رسانی و تحلیل وقایع سیاسی، اجتماعی و امنیتی ،آیا در عصر انفجار اطلاعات ،مردم در جریان اخبار آن رویداد قرار نخواهند گرفت ؟!

از آنجاییکه جریان رسانه استان دلسوز و همراه نظام بوده و اقدام خود را با سیاست ها ، خط و مشی ها و خطوط قرمز ترسیمی منطبق داده اند میدان دادن به این جریان در نبرد اطلاعانی و رسانه ای به نفع امنیت و منافع ملی کشور قلمداد می شود و ایجاد مانع در برابر رسانه های استان برای ورود به عرصه اطلاع رسانی از حوادث و رویدادهای داخل کشور و استان چیزی جز خالی کردن خاکریز برای پیشرویی آسان دشمن معنا نخواهد نیافت .

یادتان نرود که جوابیه به رسانه داخلی در دسترس بسی سهل تر و قابل تحقق تر از رسانه هایی همچون بی بی سی و ایران اینترنشنال است که آزادانه و به صورت لحظه ای اخبار رویدادهای امنیتی را به هر صورتی که خود بخواهد در اختیار مخاطب قرار می دهند ،شابد از این منطراست که دیگر اخبار رسانه های داخل کشور چندان خریداری ندارد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار