مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان:
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از برگزاری ۶۰ عنوان برنامه قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی سرزمین، نشریه نگاری، تحقیق، کاردستی، نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، بازدیدها، معرفی مشاغل، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری برای کودکان و نوجوانان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 20 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه رستگار اظهار کرد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی می‌تواند با تولید و عرضه خدمات و محصولات فرهنگی به ویژه در ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان، نقش کلیدی در تربیت و آموزش کودکان و نوجوان داشته باشند.

وی افزود: در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تابستان امسال با هدف پرورش کودکان و نوجوانانی خردمند، معرفی استعدادهای درخشان و همچین افزایش شادی و نشاط در میان کودک و نوجوان، اقدام به برگزاری ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، پژوهشی در قالب فعالیت‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی سرزمین، نشریه نگاری، تحقیق، کاردستی، نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، بازدیدها، معرفی مشاغل، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و....توسط مربیان فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در مراکز ثابت و سیار روستایی لحاظ کرده است.

رستگار ادامه داد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی، ماهیت فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در این ایام با کتاب و کتابخوانی همراه بوده و مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های کتاب محور از جمله روانخوانی، معرفی کتاب و بحث کتاب در تلاشند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان کودکان و نوجوانان توسعه دهند.

وی با اشاره بر اینکه برنامه‌های کانون فرهنگی مختص ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست، تصریح کرد: پس از فرا رسیدن اربعین حسینی و آغاز میزبانی استان ایلام از زائرین، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز اقدام به راه‌اندازی پایگاه فرهنگی اربعین در مرز مهران کرده است.

رستگار با تاکید بر اینکه اجرای فعالیت‌های کانونی در این پایگاه تا چند روز پس از اربعین ادامه دارد، گفت: در پایگاه فرهنگی اربعین برنامه‌هایی مانند دایر کردن نمایشگاه‌های عاشورا، مسابقه خاطره‌نویسی، عکاسی، نقاشی با موضوع راهپیمایی اربعین و...برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان با بیان این که علاوه بر پایگاه کانون استان ایلام طبق سنوات گذشته تریلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز در میدان بزرگ اربعین در محوطه بیرونی پایانه مرزی مستقر است، ادامه داد: با وجود گرمای شدید و حجم بالای تردد زائرین همکاران ما در این پایگاه‌های فرهنگی در حال ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار