تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با قرارگرفتن روی سکوی دوم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲، برای هشتمین بار عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 19 September 2022

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان شب گذشته در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید تا با ۱۵۰ امتیاز پائین‌تر از آمریکای ۱۹۸ امتیازی نایب قهرمان شود.

بسیاری از کارشناسان و اهالی فن بر این باور بودند که در این دوره از رقابت‌های جهانی تیم ایران در غیاب روسیه با یک استراتژی و برنامه مناسب می‌تواند بعد ۹ سال بار دیگر قهرمان جهان شود اتفاقی که نه تنها رخ نداد بلکه نتایج مورد انتظار نیز رقم نخورد چرا که در مبارزه‌های حساس و تاثیر گذار، تاکتیک فنی و اصولی وجود نداشت و البته عدم آنالیز درست حریفان باعث شد یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان مقابل رقیبان اصلی خود نتیجه را واگذار کنند و پیروزی رحمان عموزاد و کامران قاسم پور مقابل حریفان آمریکایی هم سبب نشد مسیر قهرمانی هموار شود.

برای ارزیابی عملکرد کشتی آزاد ایران باید منتظر باشیم تا کادر فنی تیم ملی گزارش خود را ارائه دهد، اما موضوعی که باعث شد قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی به سال‌های آتی موکول شود نقاط ضعف مشهودی بود که باید رفع شد. به طور حتم با بررسی فنی و کار کارشناسی می‌توان ضعف‌ها را به قوت تبدیل کرد، البته اگر اراده‌ای برای این کار وجود نداشته باشد وگرنه که در جهانی سال آینده و به دنبال آن بازی‌های المپیک پاریس نیز با مشکل روبرو خواهیم شد.

تیم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان که در شهر اسلو نروژ برگزار شد در پایان توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید. در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت و تیم‌های روسیه با ۱۷۳ و آمریکا با ۱۶۵ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران هشت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده و چهارده بار در مکان سوم قرار گرفته است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار