رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبدانان :
رییس اداره ( نمایندگی) کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبدانان گفت: نقش رسانه ها در تبیین دستاوردهای نظام انکار ناپذیر است و این رسانه ها هستند که نقاط ضعف را بیان و نقاط قوت را بارز می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹ 12 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی کرمی حوزه کاری در جمع رسانه های آبدانان  اظهار داشت : این اداره را در سه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح و اظهار داشت در بخش تعاون در سطح شهرستان ۲۷۹ تعاونی تشکیل شده که از این تعداد تنها ۳۰ تعاونی فعال هستند.

وی اضافه کرد: ۶۲ واحد اعم از تعاونی، کارگاهی و صنعتی در شهرستان وجود دارد که ۳۲ واحد آنها فعال و ۳۰ واحد دیگر نیمه فعال و غیر فعال می باشند.

کرمی با اشاره به ۳۰ واحد نیمه فعال و غیرفعال گفت: از این تعداد ۶ کارگاه نیمه فعال و ۲۴ کارگاه کاملا غیرفعال هستند که مشکلات آنها احصا و در کمیته رفع موانع شهرستان مطرح و در پی احیا آنها هستیم.

وی عمده تولیدات تعاونی‌ها را صنایع دستی، خیاطی، مرغ گوشتی، ایزوگام پارس عایق، موزاییک سازی، بتن سازی پیش ساخته، ماست پگاه، خدمات آموزشی صنایع دستی، استخر دو منظوره پرورش ماهی، تولید دستمال کاغذی، تولید دفتر سیمی، تولید کیف و کوله پشتی، تولید پلاستیک و رنگ آپادانا برشمرد و خاطرنشان کرد در راستای حمایت از این تعاونیها فعالیتهای از جمله:

_تشکیل و توسعه تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی به تعداد ۲ تعاونی 

_ ایجاد فرصتهای شغلی در شرکتها و تعاونی‌های تولیدی به تعداد ۲۴ نفر 

_ برگزاری دوره های اموزش مجازی، عمومی و تخصصی به تعاونگران به تعداد ۱۱۳۴ نفر ساعت 

_ نظارت بر شرکتهای تعاونی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به تعداد ۵۱ تعاونی و همچنین حمایت از بهسازی و نوسازی و ارتقا بهره وری تعاونی‌های تولیدی به تعداد ۵ تعاونی انجام گرفته است.

سرپرست اداره(نمایندگی)کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبدانان به شهرک صنعتی آبدانان اشاره و با اظهار تأسف گفت: تنها ۴ واحد کارگاهی در این شهرک صنعتی فعالیت دارند که برای شهرستان آبدانان این تعداد واحد خوشایند نیست.

کرمی شهرک صنعتی آبدانان را ظرفیتی مهم با برخورداری از زیرساختهای لازم دانست که به علت عدم استقبال سرمایه گذاران بالقوه مانده است.

وی در حوزه بخش اشتغال اظهار داشت سایت کاریابی وابسته به وزارت کار مهمترین مرجع استخراج متقاضیان کار است که تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۱ از مجموع ۲۳۲۵ نفر متقاضی (۱۲۶۶ نفر خانم، ۱۰۵۹ آقا) ثبت نام کرده در این سامانه ۴۲۷ نفر (۲۳۴ نفرخانم، ۱۹۳ نفر آقا) بکارگیری شده اند.

کرمی با اشاره به ۱۸۹۵ متقاضی جویای کار در سایت کاریابی، بازه سنی متقاضیان ۱۵ تا ۵۵ سال به بالا عنوان کرد و گفت عمده متقاضیان در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی می باشند.

وی به پرداخت تسهیلات اشاره و گفت: در بخش مشاغل خانگی بصورت مستقل (فردی) به ۶۵ نفر تسهیلاتی بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال و بصورت پشتیبان (داشتن نیروی کار) به تعداد ۵ نفر تسهیلاتی بیش از ۴ میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت و نیز در سال جاری تا پایان مرداد به تعداد ۲۹ نفر مستقل با مبلغ بیش از ۷ میلیارد ریال و ۳ نفر پشتیبان به مبلغ بیش از ۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کرمی همچنین خاطرنشان شد:جهت حمایت از تعاونی ها تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه مجموعا ۵۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مقام مسئول تعداد مشاغل تعریف شده برای شهرستان مطابق سامانه رصد ۱۱۰۷ شغل برشمرد و افزود: تا پایان هفته دولت تعداد ۶۸۱ شغل ایجاد شده که قریب ۶۲ درصد این مهم محقق شده است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد :در هفته دولت سه تعاونی افتتاح و از تعاونی های برتر در استان و شهرستان تجلیل به عمل آمد.

وی یادآور شد :تعاونی ۴۱۹۵ گاوشیری ماموته (۷ نفر عضو و ۲ نفر اشتغال ) در جشنواره ملی و استانی حایز رتبه برتر گردید و همچنین اداره تعاون ،کار وررفاه اجتماعی در حوزه تعاون کارشناس تعاون شهرستان به عنوان برتر شناخته شد که در این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار