شما فکر کنید این مدیران که توانایی مدیریت یک برهه کوتاه را ندارند با اینکه می‌دانند قرار است چه اتفاقی بیفتد، می‌توانند اقتصاد تحریم زده ایران را مدیریت کنند؟ یا در زمان سیل و زلزله غافلگیر نشوند؟ زهی خیال باطل!
کد خبر: ۱۰۶۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 10 September 2022

در این سال‌ها بارها از گوشه کنار شنیده‌اید که مشکل کشور تنها تحریم نیست و سوء مدیریت هم نقش بسزایی در اوضاع فشل کشور به ویژه در زمینه اقتصادی دارد.

این حرف را انسان وقتی با پوست و گوشت خود درک می‌کند که اوضاع اربعین را در ایران می‌بینید. مگر می‌شود در یک مسئله مشخص، هر سال دچار غافلگیری شویم؟ تازه برای آن ستاد هم زده‌ایم!

مسئله خیلی ساده است. چند میلیون آدم در یک زمان معین از ایران راهی عراق می‌شوند. این یعنی این مسافران، احتیاج به اتوبوس، هواپیما و پارکینگ دارند. باید وضعیت ویزا و پاسپورت آنها معلوم شود. شهرهای مرزی مثل مهران باید آماده پذیرش این حجم از مسافر باشند.

خوب؛ با توجه با این حجم از اطلاعات، کسانی که نگران سرمای اروپا هستند، نمی‌توانند با یک برنامه ریزی و راهکار مشخص، برای همیشه مسئله اربعین و مشکلات آن را حل کنند.

آنقدر اوضاع بل‌ بشو است که هم برخی از مسافران اربعین نمی‌دانند با چه وسیله‌ای خود را به مرز برسانند و هم دیگر مسافران به دلیل نبود وسایل نقلیه، نمی‌دانند چگونه به شهرهای خود بروند.

هر سال این داستان تکرار می‌شود و ما شاهد تصاویر تکراری هستیم و فقط زیر نویس سال آن فرق می‌کند.

بله، حالا شما فکر کنید این مدیران که توانایی مدیریت یک برهه کوتاه را ندارند با اینکه می‌دانند قرار است چه اتفاقی بیفتد، می‌توانند اقتصاد تحریم زده ایران را مدیریت کنند؟ یا در زمان سیل و زلزله غافلگیر نشوند؟ زهی خیال باطل!

الان مسئله آلودگی هوا و ترافیک مهر ماه پایتخت را ببیند. همه می‌دانند که هر سال با آمدن پاییز، سیل شلوغی و آلودگی هوا تهران را فرا می‌گیرد و باز دست روی دست می‌گذارند تا در همان لحظه تصمیم بگیرند که شهر را تعطیل کنند تا کمی مردم نفس بکشند.

به خدا که مدیریت کشور امتحان مدرسه و دانشگاه نیست که بشود، شب آزمون با تقلب یا بی‌خوابی کشیدن از سد آن گذشت.

اگر کمی آینده نگری و تسلط به شرایط کشور وجود داشت و فکر نمی‌کردیم با شعار دادن می‌شود مشکلات بزرگ را حل کرد، الان شاهد دلار 30 هزارتومانی و پراید 200 میلیون تومانی نبودیم.

به خدا که اگر کار به مردم سپرده شده بود خودشان بهتر از مسؤولان این ماجر را مدیریت می‌کردند. معمولا در بسیاری از کشورهای جهان وقتی مردم می‌فهمند کار به دست مسؤولان سپرده شده است خیال‌شان راحت می‌شود که قرار است کارها در مسیر درست و قانونی خود انجام شود در ایران اما وقتی گفته می‌شود قرار است مسؤولان مدیریت کاری را به عهده بگیرند باید دل شوره بگیریم که چه می‌شود و چه نمی‌شود.

اگر نمی‌توانید نکنید و اجازه بدهید مردم کارها را انجام دهند. چند اربعین دیگر باید بیاید و برود که شما بدانید در این هفته منتهی به اربعین مردم بسیاری از مرز ایران خارج می‌شود و به عراق می‌روند و بعد از چند روز دوباره به کشور بر می‌گردند؟/ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار