استاندار ایلام در دیدار با استاندار واسط عراق گفت: برای تسهیل بیشتر در تردد زائران همکاری بین استان های ایلام و واسط عراق افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 05 September 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در راستای تسهیل در تردد زائران با جمیل المیاحی استاندار واسط عراق در پایانه مرزی مهران دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری خوب همتای عراقی در امور اربعین خواستار مشارکت و همکاری بیشتر جهت تسهیل بیشتر در تردد زائران شد و گفت: خوشبختانه با تعامل خوب فی مابین بسیاری از موانع برداشته شده است و امروز شاهد وضعیتی به مراتب بهتر از گذشته هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سفر به استان واسط عراق، موضوعاتی در رابطه با مشکلات زوار مطرح شد، اظهار داشت: عمده این مسائل حل شده و در این مدت باقی مانده تا اربعین باید تمام تلاش ها در جهت تسهیل بیشتر در تردد زوار بکار گرفته شود.

بهرام نیا افزود: نکته ای که برای هر دو کشور مهم است، موضوع مواکب بوده که در ۲ روز گذشته به دلیل وقفه سنگین حجمی از کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق در پشت مرزها مانده و ضرورت دارد با توجه به خدمات رسانی به زائران در کشور همسایه، هر چه سریع‌تر این مشکل با افزایش عوامل ترخیص برطرف شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی برای تأمین برق مورد نیاز در پایانه زرباطیه خبر داد و افزود: باید با بسیج امکانات و خدمات شرایط آسان و راحتی را برای سفر زائران فراهم کنیم.

استاندار واسط عراق نیز در این دیدار به مشکل کامیون های حامل تجهیزات مواکب اعزامی به عراق اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل بکار خواهیم گرفت.

جمیل المیاحی همچنین اظهار کرد: روند ورود زائران به کشور عراق از مرز زرباطیه بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

گفتنی است، در این دیدار مقرر شد یخ مورد نیاز موکب رهپویان ولایت در محدوده پایانه زرباطیه و همچنین در خصوص تأمین اتوبوس های لازم برای جابجایی زائران اقدام عاجل بعمل آید.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار، استاندار ایلام به اتفاق استاندار واسط از پایانه زرباطیه عراق، زیرساخت‌های ایجاد شده در پایانه زرباطیه، روند ورود زائران به عراق و موکب های مستقر در مرز عراق بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار