طبق آیین‌نامه مذکور مدیر مدرسه موظف است ممنوعیت تنبیه بدنی را به اطلاع همکاران خود برساند و نیز بیان کند که در صورت تخلف معلمان از این تکلیف گزارش آن به اداره آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. در صورت سرپیچی از این تکلیف، متناسب با اعمال و رفتار فرد متخلف حکم صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ 31 August 2022

تابناک ایلام، مجتبی قیطاسی :: طبق ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس در خصوص تنبیه بدنی آمده است: اعمال هر گونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی به منظور تنبیه ممنوع است. 

طبق آیین‌نامه مذکور مدیر مدرسه موظف است ممنوعیت تنبیه بدنی را به اطلاع همکاران خود برساند و نیز بیان کند که در صورت تخلف معلمان از این تکلیف گزارش آن به اداره آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. در صورت سرپیچی از این تکلیف، متناسب با اعمال و رفتار فرد متخلف حکم صادر می‌شود.

هرچند در قانون تأکید شده که معلم های شاغل در مدارس کشور حق برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند و با عاملان برخورد با دانش آموزان متناسب با اعمال و رفتار حکم صادر قضایی می شود ، اما بسیاری از عوامل مدارس در کشور فعالند که با تنبیه دانش آموزان دوران شیرین کودکی و نوجوانی را برای دانش آموزان تلخ و جدا از خسارت های بدنی، ضربات سنگینی نیز به روح و روان آنها برجای می گذارند.

 روز گذشته یک دانش آموز در دبیرستان دخترانه کوثر واقع در شهرستان ایوان مورد ضرب و شتم قرار می گیرد که والدین این دانش آموز طی تماسی با این رسانه خواستار پیگیری این حادثه شدند.

 بر اساس خبر رسیده معاون دبیرستان دخترانه کوثر شهر ایوان واقع در استان ایلام، یکی از دانش آموزان پایه متوسطه دهم این دبیرستان را مورد ضرب و شتم قرار داده کرده و هم اکنون این دانش آموز وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارد.

ماجرا از این قرار است کهساعت 10  صبح روز گذشته سه شنبه مبینا دانش آموز پایه متوسطه دهم جهت آزمون تعیین رشته به دبیرستان کوثر شهر ایوان مراجعه می‌کند که معاون دبیرستان به دلیل عصبانیت از به همراه آوردن گوشی توسط دانش آموز ، به سمت وی حمله کرده و گوشی خود را به صورت مبینا کوبیده و با وارد کردن ضربه لگد به ران، مبینا را روانه اورژانس‌ ایوان می‌کند. 

در معاینات اولیه پزشکی تورم و تروما صورت و پا تشخیص و سرم و دارو تجویز و برای معاینات و بررسی بیشتر به مرکز استان ایلام اعزام می گردد. 

پس از ویزیت توسط متخصص فک و صورت که نام وی در نزد این رسانه محفوظ است گواهی را به شرح ذیل صادر می نمایید :"گواهی می شود؛ خانم مبینا. م بعلت حادثه اخیر تحت ویزیت و اخذ گرافی OPG قرار گرفت، تورم و دردناکی در ناحیه مفصل فک پایین سمت چپ وجود دارد که در نتیجه ضربه اخیر و آسیب عضلانی ناحیه می باشد، شکستگی فک ندارد. دارو و مسکن جهت بهبود درد تجویز گردید. 

آسیب عضلانی باعث انتشار درد و اسپاسم عضلانی در ناحیه گوش وگردن شده است. "

 پدر مبینا در گفتگو با خبرنگار ما با تشریح وضعیت دختراش پس از گذشت 24ساعت از حادثه بیان داشت : دخترم مبینا با توجه به شوک و ضربه وارده به گردن و فک در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و توانایی خوردن چیزی را ندارد. 

وی ادامه داد :حتی توانایی خوردن دارو های تجویز شده از سوی پزشک را ندارد و دنبال ایجاد ورم و ظاهر شدن کبودی در گردن و زیر چشم سمت چپ امروز عصر دوباره مبینا را جهت ویزیت به بیمارستان ایوان آوردیم که دکتر برای وی سرم غذایی و آتل تجویز نمود. 

پدر مبینا گفت:علیرغم در جریان قرار گرفتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان در همان ساعات اولیه ایشان اماهیچگونه اقدامی از سوی وی صورت نگرفته و حتی دلجویی و سراغی از دخترم بعمل نیاورده است.

وی یادآور شد : از طریق مراجع قضایی اقدام به ثبت شکایت از معاون دبیرستان کرده پیگیر شکایت خود می باشد و خواستار برخورد مسئولین آموزش و پرورش استان و مراجع قضایی با فرد مذکور هستند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایوانی کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
خانم معاون خودش از خفن های روزگار خودش بود ، الان گیر به دختر مردم میده ....
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
من اگه جای پدر مبینا باشم شکایت میکنم پدرشو درمیارم مگه دختر مردم بی صاحب هستن آخه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار