تیم موی تای اعزامی کشورمان به رقابت های قهرمانی جوانان جهان مالزی 2022 ، در بخش آقایان با مربیگری سجادی حیدری مربی ارزنده ایلامی موفق به کسب 8 مدال رنگارنگ شدند ودر بخش بانوان نیز 9 را کسب کردند .
کد خبر: ۱۰۶۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 30 August 2022

8 مدال رنگارنگ دستاورد تیم ملی موی تای آقایان در رقابت های جهانی با مربی ایلامیبه گزارش تابناک ایلام ؛ مسابقات موی تای قهرمانی جوانان جهان در بخش مبارزه، از روز جمعه ۲۱ مرداد ماه سال جاری با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۱۰۰ کشور جهان به میزیانی شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد.

در دیدارهای فینال بشیر مزرعاوی در وزن منهای ۶۳/۵ کیلو، سوگند طائبی در منهای ۶۷ کیلو، دینا کچویی در منهای ۵۲ کیلو، سارا پورقاسم در منهای ۶۳/۵ کیلو و حسین فراهانی در منهای ۷۵ کیلوگرم با توقف برابر حریفان خود، به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

در فینال وزن ۴۴- کیلو رده سنی ۱۱-۱۰ سال، محمدپارسا عبدالحسینی با شکست برابر "دانیل آندره چوک" روس از تیم ایفما، عنوان نایب قهرمانی پیکارها را از آن خود کرد.

در روز پایانی این مسابقات، فاطمه ممانی در وزن منهای ۵۱ کیلوگرم رده سنی ۱۷-۱۶ سال در دیدار نهایی موفق شد "سوپاترا اینتیرات" از کشور تایلند را با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ مغلوب خود کرده تا تنها طلایی کاروان ایران در این رویداد لقب گیرد‌. ممانی برای رسیدن به این مرحله، حریفانی از ویتنام و مجارستان را پشت سر گذاشته بود‌.

برای تیم کشورمان در این مسابقات، صدف سادات موسوی، سهیل مزرعاوی، مهدیس دلقندی، حنانه شعبانی، بهاره عرب ساوجی، سارا سرداری، فاطمه سعیدی فر، هانیه توکلی، عاطفه رحیمی و مختار فرج الله، ده مدال برنز کسب کردند.

شایان ذکر است تیم کشورمان در این مسابقات با کسب یک مدال طلا، ۶ نقره و ۱۰ برنز، در مکان دوازدهم جدول رده بندی توزیع مدالها جای گرفت.

در پایان مسابقات،  تیم نخست IFMA متشکل از موی تای کاران کشور روسیه با کسب ۴۳ طلا، ۱۰ نقره و ۱۰ برنز عنوان نخست قهرمانی را از آن خود کرد. تایلند با ۷ طلا، سه نقره و ۵ برنز نایب قهرمان شد و تیم هشتم IFMA نیز با ۶ طلا، ۷ نقره و ۱۰ برنز در مکان سوم قرار گرفت. ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و مالزی نیز در مکانهای چهارم تا هفتم ایستادند.

گفتنی است در بخش مسابقات جایزه بزرگ  گرند اسلم نیز، محدثه فولادی در منهای ۴۵ کیلوگرم و پریماه قاسمیان در منهای ۶۷ کیلوگرم، دو نماینده ایران بودند که روز ۲۷ مرداد ماه با قبول شکست برابر حریفانشان در دیدار نهایی، دو مدال نقره بدست آوردند.

شایان ذکر است جواد نصیری نماینده  IFMA در ایران و نایب رئیس فدراسیون آسیایی موی تای،  کاروان ایران را در این سفر همراهی کرد. ضمن آنکه هدایت تیم کشورمان در این مسابقات نیز در بخش پسران برعهده محمدعلی یوسفی به عنوان سرمربی، هادی محمدزاده، مجید خواجوند نیک، سجاد حیدری، امیر نجفی و وحید علیزاده به عنوان مربی بود. محمدزاده علاوه بر مربیگری، وظیفه سرپرستی این بخش را نیز برعهده داشت.

در بخش بانوان، مستانه سیف آبادی علاوه بر سرپرستی، به عنوان سرمربی و معصومه نقیب خلق به عنوان مربی بدنساز، این تیم را هدایت کردند.

بهزاد رخنه و سمیرا داوری هم داوران اعزامی کشورمان به این دوره از رقابتها بودند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار