حاشیه ای بر حضور معاون استاندار در یک مراسم؛
ایشان در پشت تریبون با لحنی سخن کردند که انگار به مناظری دعوت شده بودند، و یا شاید فراموش کرده که این مراسم به حرمت یاد و نام شهدای سلامت و بزرگداشت روز پزشک است ، روز پزشکانی که خود و همکارانشان با رشادت در مقابل بیماری منحوس کرونا ایستادگی کردند و جان دادند تا جانی گرفته نشود.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 27 August 2022

تابناک ایلام، مجتبی قیطاسی:: برخی از مدیران که شاید براساس ملاحظات سیاسی و جناحی حکم مدیریت گرفتند باید توجه کنند نقد پذیری و توجه به نکات مورد نقد و بدنبال آن بکارگیری نگاه کارشناسی در بررسی انتقادات از بزرگ ترین عوامل توسعه کشورها است.

اگر ما در مقابل نقد ديگران برنتابيم، بايد مطمئن باشيم كه خودمان از پويايى لازم برخوردار نیستیم و در جامعه اى که برنتابيدن نقد به یک فرهنگ در آن تبدیل شده نباید انتظار پیشرفت و توسعه را داشت.

باید به این نکته توجه کرد، مديران فراری از نقد، ويژگى های دارند که می توان به عدم توجه به تخصص و تجریه آنها در انتخاب شان اشاره کرد به این معنا که اصل شايسته سالاری فدای مصلحت های جناحی، محفلی و یا گروهی شده باشد .

باید دانست در كشورهاى پيشرفته و توسعه یافته هیچگونه جایگاهی برای این قبیل از مدیران وجود نداشته و به سرعت از گردونه مدیریت حذف خواهند شد .

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، روز پزشک و دارو ساز با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و معاون اقتصادی استاندار ایلام دیروز در ایلام برگزار گردید که بدور از حاشیه نبود و یکی از مهمانان آن حاشیه ساز شد.

در این مراسم که رئیس سازمان نظام پزشکی سخنران اول آن بود درمیانه صحبت های خود به نقد از سهمیه های بی دلیل برای اعضای هیأت علمی و دیگر سهمیه های نابجایی که موجب کمرنگ شدن رقابت شده است اشاره کرد و گفت: شاید برخی از همکاران بنده عضو هیات علمی باشند و کسی بگوید که این قانون به نفع ما است اما این موضوع به هیچ وجه برای ما پذیرفتنی نیست. در هر کجا عدالت مخدوش شود برای ما ناخوشایند است. عزیزانی که درس خواندن و زحمت کشیدن عضو هیات علمی شدند از آنها تشکر می کنیم ولی برای فرزندانشان امتیاز قائل شوند این ظلم است مگر چه تفاوتی بین فرزندانی است که پدران آنها عضو هیئت علمی نیستند، در شهرستان و روستا زندگی می کنند و از کمترین امکانات برخوردارند.

در ادامه سخنان رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام مورد استقبال و تایید پزشکان حاضر و خانواده های آنها قرار گرفت.

اما این نقد بر مذاق سخنران دوم که از معاون اقتصادی استانداری ایلام بود و به عنوان مهمان در مراسم حضور داشت خوش نیامد و به جای اینکه با بیان مطالبی در خصوص بزرگداشت مدافعان سلامت و روز پزشک و داروساز از زحمات آنها تشکر بعمل آورد به جبهه گیری و تقابل با رئیس سازمان نظام پزشکی برآمد.

ایشان در پشت تریبون با لحنی سخن کردند که انگار به مناظری دعوت شده بودند، و یا شاید فراموش کرده که این مراسم به حرمت یاد و نام شهدای سلامت و بزرگداشت روز پزشک است ، روز پزشکانی که خود و همکارانشان با رشادت در مقابل بیماری منحوس کرونا ایستادگی کردند و جان دادند تا جانی گرفته نشود.

و یا شاید از آن جا که معاون محترم استاندار ایلام خود نیز عضو هیات علمی است و نقد دکتر رمضانی در خصوص سهمیه خاص برای فرزندان هیات علمی را بر خود دانسته و در مقابل نقد ایشان بر برنتابیده و به تقابل با آن به ایراد سخن پرداخت و البته همین موضوع باعث ایجاد همهمه و نارضایتی های در بین افراد حاضر از جامعه پزشکی و خانواده آنها در مراسم شد.
.
متاسفانه در جامعه ما چندان روحيه نقدپذيرى و فرهنگ نقد در میان برخی از مدیران و افراد وجود ندارد بسيارى احساس مى كنند كسى كه آنها را نقد مى كند، منزلت شان را پایين مى آوردند و در نتيجه بلافاصله در مقابل نقد گارد گرفته و كسى كه نقد مى كند بايد با هزار دلیل و عداله ثابت نماید كه به دليل تخريب و تضعيف طرف را نقد نمى كند بلكه نيت او خيرخواهانه و در راستای اصلاح امور است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
درود بر دکتر رمضانی که حرف حق زده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
کیرم اول و تا آخر همه خونواده های شهدا جانبازان ازادگان ایثارگرا ن فرهنگیان جامعه حروم خور مدافعان سلامت و همه ی تمساح هایی که از درآمد و پول کشور سهم دارن و بقیه به دهن شون نگاه میکنن..به امید هدا چیزی به نابودی تون نمونده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار