مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت : استان ایلام با ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و با تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن یکی از قطب‌های پرورش ماهی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور است که در این میان شهرستان بدره با ۲۱ مزرعه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی نقش مهمی در تولید ماهی قزل آلا ایفا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 27 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سلیمانی مطرح کرد:  پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های بسیار خوب برای جایگزین گوشت‌های قرمز و بقیه حوزه مصرفی استان است، برای ماندگاری و پایداری این طرح‌ها که باعث انگیزه و اشتغال جوانان شود.در استان ایلام دو سد مستعد پرورش ماهی در قفس شامل سد‌های سیمره و دویرج وجود دارد که باعث اشتغالزایی جوانان و ساکنان این مناطق می‌شود و می‌تواند استان را به توسعه کیفی برساند.

وی گفت :در سال گذشته و امسال حدود یک میلیون بچه ماهی در این قفسه‌ها رهاسازی شده که پیش بینی می‌شود ۱۵۰۰ تن ماهی از نوع قزل آلا با ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

سلیمانی افزود: نیاز به مواد پروتئینی سالم و کمبود منابع آبی در کشور ایران باعث شده بهره برداری دو یا چند منظوره از منابع آب همواره مورد توجه قرار گیرد، یکی از این بهره برداری‌های چند منظوره پرورش ماهی است.

وی ادامه داد : طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های بسیار خوب برای جایگزین گوشت‌های قرمز و بقیه حوزه مصرفی استان است، برای ماندگاری و پایداری این طرح‌ها که باعث انگیزه و اشتغال جوانان شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار