همزمان با هفته دولت؛
فرماندار سیروان گفت: ۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت در این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ 23 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از این مقدار ۲۱۶ میلیارد ریال برای افتتاح پروژه ها و ۱۱۲ میلیارد ریال نیز برای کلنگ زنی بوده است.

وی افزود: افتتاح فیبر نوری حد فاصل کارخانه سیمان تا روستای سفیدخانی ، افتتاح شرکت تکین شیمی سپنتا تولیدکننده کودهای شیمیایی با اشتغال ۱۵ نفر ، افتتاح و بهسازی راه های فرعی و روستایی به طول ۱۱،۵ کیلومتر،  افتتاح پروژه گازرسانی به روستای چم روته و افتتاح اصلاح و تامین روشنایی شبکه معابر روستای ظهیری بخش مرکزی از پروژه های افتتاحی است.

فرماندار سیروان تاکید کرد: کلنگ زنی زایشگاه و پانسیون پزشکان شهر لومار ، کلنگ زنی زمین چمن فوتبال لومار و کلنگ زنی کتابخانه عمومی روستای سرتنگ از پروژه های دیگر هفته دولت در این شهرستان است.

رئیسی با اشاره به مهم ترین پروژه های در دست اجرای این شهرستان یادآور شد: جاده چشمه چاهی هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و تنها آسفالت بخشی از آن باقیمانده که با تکمیل آن مسیر شهرستان ۱۳ کیلومتر کوتاه می شود.

وی پمپاژ دشت سیروان را از اصلی ترین طرح های حوزه کشاورزی منطقه برشمرد و گفت: فاز اول این پروژه که منجر به آبی شدن ۲۰ هکتار از اراضی شده و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی دارد، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن به ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار سیروان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین اضافه کرد: در محدوده سه راهی کارزان امکانات بسیاری خوبی برای پذیرایی از زوار در نظر گرفته شده که شامل ۷۵ سرویس بهداشتی ، ۷۵ وضوخانه و ۱۰ دوش حمام است و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین مهیا شده و در ۲ لاین از زوار آقا و خانم پذیرایی می شود.

رئیسی ویژگی های گردشگری را در شهرستان بسیار ممتاز توصیف کرد که در صورت جذب سرمایه گذار می توان از این مزیت برای توسعه منطقه بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار