مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام افزود: یک موکب بزرگ فرهنگی در ایام اربعین با فضای معنوی با فعالیت های نظیر معرفی و توزیع کتاب در شهر ایلام دایر می شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 18 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری اظهار داشت:  یک موکب فرهنگی با یک فضای فرهنگی، معنوی همچون معرفی و توزیع کتاب و ایجاد فضای مناسب برای کودکان در شهر ایلام برپا می شود.

وی  گفت : کتابخانه های عمومی سطح استان که در مسیر تردد زائرین اربعین هستند برای اسکان و پذیرایی و تکمیل اوقات فراغت آن ها با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود آمادگی کامل دارند.

حیدری  بیان کرد: شهرستان چرداول دومین شهرستان در استان ایلام از لحاظ تعداد کتابخانه عمومی می باشد و می طلبد مسوولان نسبت به تخصیص اعتبارات در راستای تجهیز و تعمیرات توجه ویژه ای داشته باشند چراکه اعتبارات موجود جوابگوی نیازمندی ها و حتی تعمیرات عمرانی ساختمان کتابخانه های عمومی نیست.

حیری اظهار داشت: پرداخت سهم نیم درصد یک قانون مصوب است و از شهرداری ها می خواهیم در این راستا بیشتر و بهتر ما را یاری کنند زیرا منبع اصلی درآمد و اعتبار مالی کتابخانه های عمومی همین سهم نیم درصد پرداختی شهرداری هاست و دست یاری به سوی همیاران کتاب و کتابخوانی برای توسعه و بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بعنوان مطالبه اصلی و مهم مقام معظم رهبری دراز می کنیم.

وی گفت : جرائم جایگزین و فعالیت محکومین در کتابخانه های عمومی یک کار بسیار مناسب است که از قضات استان ایلام و شهرستان چرداول درخواست داریم که این موضوع را اجرایی کنند.

حیری ادامه داد:  کتابخانه عمومی روستای وارگه در چرداول رشد فیزیکی ۸۵ درصدی دارد و امسال فرمانداری نیز ۵میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار