مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: امسال همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه راهداری در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 17 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید زاهدین چشمه خاور با بیان اینکه برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، اظهار داشت: مرمت، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی، راه فرعی و اصلی و احداث راه روستایی از جمله پروژه هایی است که هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: تعریض و روکش آسفالت محور های سرطاف، ایلام - حمیل (محدوده شباب)، راه های شهرستان آبدانان و ایوان، راه روستایی قجر و چشمه، خوشادول، بان خشک، ریزوند، از جمله پروژه هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: اصلاح نقاط حادثه خیز راه های شهرستان ملکشاهی، نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرستان هلیلان و چوار و بازسازی پل ها و ایمن سازی محور آبدانان - مورموری از دیگر طرح های افتتاحی در هفته دولت هستند.

چشمه خاور اضافه کرد: عملیات خط کشی بیش از پنج هزار کیلومتر خط کشی جاده (سه خطه) در تمام محورها آغاز شده و ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم در سطح بزرگراه ها انجام می شود.

وی به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی(ع) گفت: احداث ۲۱ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در پایانه برکت و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی با قرار دادی بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در حال اجرا هست که تمام تلاش این اداره کل این است تاقبل از اربعین آماده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: عملیات خط کشی ۱۵۰ کیلومتر، نصب ۳۶ متر مربع تابلو اطلاعات، خاکبری جهت افزایش دید و تامین شانه راه، در مسیر کنجانچم، ایجاد حفاظ خاکی، پاکسازی حاشیه نیوجرسی و تسطیح مکان برای استقرار موکب ها در شهرستان چرداول در مسیر ارتباطی حمیل - ایلام - مهران - مرز، انجام شده است.

چشمه خاور افزود: در مسیر قلاجه - ایوان - ایلام نیز بیش از ۵۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۷۰ عدد تابلو، تسطیح و رگلاژ ۱۲ کیلومتر راه، آشکار سازی پایه گاردیل با نصب شبرنگ، ایمن سازی پل ها، و پاکسازی حاشیه نیوجرسی مسیر از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر ارتباطی بوده است.

وی یادآور شد: در دیگر مسیرهای ارتباطی چون ایلام - ملکشاهی - مهران نیز چهار هزار و ۷۰۰ متر روکش آسفالت، تعمیرات گاردیل برخی محورها، انجام یک کیلومتر شانه سازی، ایجاد حفاظ بتنی خاکی به طول یک کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: در مسیر مهران - دهلران - اندیمشک نیز سه هزار و ۵۰۰ متر روکش آسفالت، نصب ۴۵ عدد تابلو، دربواسیون ۶۰ دستگاه پل و آشکار سازی پایه گاردیل و بهسازی مسیر چالاب انجام شده است.

چشمه خاور ادامه داد: در مسیر ارتباطی ایلام - بدره - دره شهر - پل دختر نیز عملیات ۲ هزار و ۲۵۰ متر مکعب خاکبرداری ، هزار و ۳۰۰ متر شانه سازی ۱۰ متر مربع لکه گیری و پاکسازی قنو به ۲ هزار متر متر از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در این مسیر ارتباطی منتهی به مرز مهران بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار