رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام گفت: استان ایلام به دلیل همجواری با کشور عراق و وضعیت کنونی عراق از نظر امکانات درمانی می تواند جایگاه ویژه ای برای پذیرش بیماران این کشور و ارایه خدمات گردشگری سلامت به آنها داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ 15 August 2022

تابناک ایلام/مجتبی قیطاسی ؛ علیرضا رمضانی در حاشیه دیدار با شیخ حسین مهدی جانی ، رییس کردهای فیلی کشور عراق در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بيمارستان‌های تخصصی استان ایلام مي‌توانند ميزبان گردشگران خارجي و به خصوص از استان‌های همجوار استان ایلام در کشور عراق باشد.

وی افزود : اعزام بیماران از کشور عراق به کشورهایی نظیر ترکیه، هند و مالزی هزینه های سرسام آوری را به آنان تحمیل می کند که در صورت انعقاد تفاهمنامه درمانی با استان ایلام این هزینه ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

دکتر رمضانی بیان داشت : کیفیت بالای تجهیزات پزشکی و حاذق بودن پزشکان از جمله پتانسیل های است که می‌توان بیماران از کشور عراق برای درمان در استان حضور یابند. 

وی با بیان اینکه اعزام بیماران از کشور عراق به استان ایلام می تواند سبب کاهش هزینه های درمانی برای بیماران شود، افزود: ورود بیماران از طریق مرز بین المللی مهران با دارا بودن تمام پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه، این امکان را فراهم می سازد که پروسه درمان در کمترین زمان ممکن و بهره گیری از ظرفیت ویژه استان ایلام در مبحث درمان طی شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام یادآور شد :روابط حسنه و صمیمانه بین کشور عراق و استان ایلام و همچنین مشترکات فرهنگی و مذهبی از ظرفیت های خوب و مثبتی است که باید به بهترین وجه از آن بهره برده و مناسبات بینابین را ارتقاء بخشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار