دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ۲۳ بهمن ماه سالروز حمله هواپیماهای دشمن بعثی به زمین فوتبال شهر چوار، به عنوان روز شهدای ورزشی در تقویم کشور ثبت می شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 15 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مجید امامی در نشست قرار گاه مردمی خادمان اربعین حسینی در استان ایلام، اظهار کرد: هر استان برای خروج از وضعیت های موجود فرهنگی که دارد نیازمند برش فرهنگی و نقشه راهبردی منطبق بر زیست بوم همان استان است و در سند تحول راهبردی توسعه فرهنگی هر استان بر اساس زیست بوم استان برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سند فرهنگی اربعین در دوره قبل شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده اما در راستای تقویت این سند و ویراستاری نهایی هم اکنون در حال ویرایش و لحاظ نظرهای مختلف است،تصریح کرد: به عنوان مدعو مسئولان جبهه فرهنگی، مسولان سراج و برخی نهادهای دیگر می‌توانند در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان حضور داشته باشند و نامه آن به استان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی با تمام توان، تلاش می شود که تعامل چندسویه بین نهادهای مختلف وجود داشته باشد، یکی از مهم ترین رسالت ما و وظایف ما مدیریت شکاف بین فرهنگ رسمی کشور و فرهنگ عمومی است و سفرهای استانی، ما را با ۳۵ شورای فرهنگ عمومی آشنا می کند و بخش قابل توجهی از مطالبات در همین سفرها مطرح و پیگیری می شود، مهم تر از این میتوان نقشه راهبردی را در استان ها تنطیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: در تقویم رسمی کشور ۲۳ بهمن ماه سالروز واقعه زمین فوتبال چوار روز شهدای ورزشی خواهد شد و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب خواهد شد.

هواپیماهای رژیم بعثی عراق در بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب تعدادی از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار