استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: آستان قدس رضوی ۶۰۰ هزار پرس غذا در پایانه مرزی مهران در زمان اربعین پخت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 15 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا استاندار ایلام در دیدار با محمد حسین استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی کشور گفت: ایمنی سلامت و آرامش زائران بسیار مهم و حیاتی است و به کمک و مشاوره همه عزیزان زیر ساخت های اربعین از جمله مایحتاج اولیه، بهداشت و درمان و تغذیه برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: به دلیل تردد بالای زوار از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین باید به این مرد در مقایسه با سایر مرزها توجه بیشتری شود.

استاندار ایلام ضمن تشکر از مجموعه آستان قدس به دلیل اهتمام در امور اربعین بیان کرد: برای جلوگیری از تراکم زیاد زائران در مرز مهران زمینه اسکان ۳۰ هزار زائر در منطقه چغاسبز و ۲۰ هزار زائر در سایر اماکن ورزشی و فرهنگی، مذهبی و ... استان مهیا شده است.

بهرام نیا گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه های استان در حوزه اربعین منعقد شده که نیمی از مطالبات پیمان کاران این حوزه پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: هم اکنون ۱۱۰ نفر برای استقرار مواکب به منظور خدمات دهی در مهران نام نویسی کرده‌اند و آستان قدس رضوی ۶۰۰ هزار پرس غذا در پایانه مرزی مهران اربعین پخت می‌کند.

بهرام نیا با اشاره به این که پیش بینی شده تردد بیش از ۶۵ درصد زائران از مرز مهران است تصریح کرد: ۸۲ میلیارد تومان برای ایجاد بیش از ۲۰ هزار متر مربع سایبان و ۴۰ میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی هزینه شده و لاین دوم پل صلواتی نیز تا اربعین به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه خواستار تامین مواد غذایی خشک در حد توان برای موکب ها در پایانه مرزی مهران شد و گفت: این مواد غذایی در اختیار کمیته مشارکت های اربعین قرار می گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار