سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون درمان وزارت بهداشت با همراهی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی؛ از بخش‌ها و طبقات مختلف بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام بازدید نمود.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 14 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام  اظهار داشت: حضور مجدد معاون محترم درمان وزارت بهداشت در استان ایلام در طول یکماه، نشانگر توجه ویژه ایشان به مناطق محرومی همچون ایلام است.

دکتر جاسم محمدی افزود: تلاش همکاران ما در عرصه درمان دانشگاه این است که اعزام بیماران به استانهای برخوردار و مرکز کشور را به حداقل برسانند که این مسئله نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیزات و امکانات مناسب می باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام نیازمند توجه ویژه مسئولان محترم وزارت بهداشت است زیرا در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و ان‌شاالله بتوانیم با حمایت وزارت بهداشت، خدمات دهی مناسبی به زائران داشته باشیم.

وی ابراز نمود: زیرساخت‌هایی همچون آنژیوگرافی در استان ایلام فراهم است و با حمایت مسئولان محترم وزارت و اختصاص امکانات و تجهیزات مربوطه، بتوانیم خدمات‌دهی مناسبی به جامعه هدف داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان نمود: بیمارستان رازی ایلام برای راه اندازی نهایی، نیازمند اعتبارات است و با توجه به افزایش قیمت‌ها، این مسئله باعث افزایش میزان اعتبارات در این راستا خواهد شد و هر چقدر دیرتر اعتبارات به دست ما برسد، تجهیزات و امکانات گران‌تر خواهد شد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های فراروی بیمارستان رازی، مسئله آب شرب مورد نیاز است، گفت: در این راستا با مسئولان ارشد استان رایزنی کرده ایم و جناب آقای دکتر میعادفر ریاست محترم سازمان اورژانس کشور نیز در این راستا قرار است با وزیر محترم نیرو در رابطه با این مشکل دیدار و رایزنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی استان بافت فرسوده‌ای دارند، یادآور شد: این مسئله باعث شده که جلب رضایت بیماران و جامعه هدف از خدمات ارائه شده در حد مطلوب نباشد و برای دریافت خدمات، به سمت خارج از استان گرایش پیدا کنند. لذا افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان، می‌تواند علاوه بر اینکه علاوه بر رضایتمندی مردم و بیماران، می‌تواند از اعزام بیماران به سایر استان‌های برخوردار کشور جلوگیری نماید.

در ادامه این جلسه نیز دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان دانشگاه در راستای خدمت مردم و همچنین راه‌اندازی بیمارستان رازی اظهار داشت: در یک ماه اخیر برای دومین بار است که به استان ایلام می آیم و اهمیت این مسئله به دو دلیل بوده است. دلیل اول اینکه استان ایلام از استان های پر پتانسیلی است که تلاش زیادی برای پیشرفت دارد و ما باید در راستای بحث عدالت و تعالی نظام سلامت، کاری کنیم که استان‌های پر پتانسیل از پتانسیل بالقوه خود استفاده نمایند و خودشان را به استان‌های برخوردار برسانند. دلیل دوم هم بحث اربعین حسینی در استان ایلام است که در حال نزدیک شدن به آن هستیم و بر اساس برآوردها، بیشترین حجم تردد زائران از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران صورت می‌پذیرد. بنابراین باید ما آمادگی صددرصدی داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در این ۲ بازدیدی که از استان ایلام داشته‌ام، شرایط استان برای میزبانی زائران اربعین حسینی مناسب بوده و اگر چه نیاز است بر این آمادگی بیافزاییم و همه چیز را پیش بینی کنیم تا در این عرصه غافلگیر نشویم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مورد بیمارستان رازی، دوبار بازدید انجام شده که به جهت زیرساختی و فضای بیمارستانی و امکانات؛ این بیمارستان از بعضی از بیمارستان‌های بخش خصوصی تهران به لحاظ کمی و کیفی مناسبتر است.

دکتر کریمی بیان کرد: بیمارستان رازی مقداری نواقص دارد که باید آنرا ان‌شاءالله در اسرع وقت رفع کنیم و در این راستا وزارتخانه و معاونت درمان تمام قد در خدمت استان ایلام خواهند بود.

در ادامه نیز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیر مقدم به دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: در سه ماه گذشته همکاران ما در عرصه درمان؛ تلاش و زحمات زیادی متحمل شده‌اند تا بیمارستان رازی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری اولیه برسد.

دکتر محمد مرادی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، برنامه داریم فاز اول بیمارستان رازی را که بالغ بر ۱۲۰ تخت بستری در بخش‌های اورژانس، داخلی و ویژه است را آماده کنیم تا در ایام تردد زائران اربعین حسینی بتوانیم خدمات‌دهی مناسبی داشته باشیم.


وی با اشاره به برخی از چالش ها و مشکلات فراروی راه‌اندازی بیمارستان رازی؛ خواستار توجه ویژه معاون محترم درمان وزارت بهداشت به استان ایلام در این راستا شد.

دکتر مرادی همچنین ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیماران و جامعه هدف را مهم عنوان کرد و آن را منوط به وجود تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌های مربوطه دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خاتمه سخنان خود به چالش کلینیک ناباروری سطح ۲ در سطح بیمارستان‌های آیت الله طالقانی ایلام و حضرت ولیعصر(ع) دره‌شهر اشاره کرد و بر رفع مشکل فلوشیپ ناباروری مورد نیاز استان از سوی وزارت، تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز استان در جهت راه اندازی سطح ۲ در استان و افتتاح رسمی آن در هفته دولت امسال تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار