معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام مطرح کرد:بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال میانگین باسوادی کشور ۹۴/۷ درصد که استان ایلام با ۹۴/۵ درصد نزدیک به میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 13 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهروز حیدری افزود : شهرستان ایلام با ۹۶/۸۷ درصد و شهرستان سیروان با ۹۰/۰۱ درصد به ترتیب بالاترین و کمترین نرخ باسوادی در این سرشماری دارند.

وی گفت : استفاده از فضای مازاد و نوبت مخالف مدارس، مردمی سازی سواد آموزی بر اساس سند تحول دولت عدالت محور، تفاهم نامه همکاری با دستگاههای اجرایی و نهادهای حمایتی، گفتمان سازی و جهاد تبیین است.

حیدری مطرح کرد : عدم شناخت جامعه به ویژه نخبگان و مسئولین از روند فعالیت های سوادآموزی، ورود ضعیف موسسات برای ایفای نقش در حوزه سوادآموزی، نبود تقاضای اجتماعی، مشارکت پایین دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی و اجرای برنامه هاست.

وی ادامه داد : پراکندگی مخاطبان و سخت تر شدن کار شناسایی و جذب آنان، مسدود نشدن مقوله مبادی ورودی بیسوادی، رجعت به بی سوادی و در دسترس نبودن اطلاعات اسمی بیسوادان از جمله چالش‌ها و مشکلات پیشروی سوادآموزی است.

حیدری گفت:  ۲۱۳۳۹ نفر بیسواد اعلام شده که معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با برنامه ریزی و فعالیتهای جهادی در صدد پوشش تحصیلی جامعه هدف است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار