معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بیش از ۵۲۰ کارتن کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 09 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان داشت: بیش از ۵۲۰ کارتن کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام ارسال شد.

وی افزود: این کتاب‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موضوعات مذهبی، ادبی، علمی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و… برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال، در‌اختیار «کتابسرا» این اداره‌کل قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی به تدریج در اختیار جوامع هدف قرار گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کتاب‌های خریداری شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقویت بنیادهای مالی ناشران و افزایش انگیزه در مؤلفان، موجب توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود و در استان ایلام نیز برنامه‌ریزی لازم برای این مهم انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار جلد کتاب در میان علاقه‌مندان به کتاب و جوامع مختلف کودک و نوجوان و بزرگسال، در موضوعات متنوع، توزیع و اهدا شد.

محبی بیان داشت: توزیع هدفمند و با برنامه و با نظارت این اداره‌ کل، در راستای مخاطب‌شناسی برای توزیع کتاب، یک جریان اداری و برنامه ریزی شده است و تلاش داریم که با تمرکز بر مناطق محروم و به دور از امکانات فرهنگی، توزیع کتاب شتاب بیشتری گیرد و امیدواریم کتاب به عنوان بخشی از دغدغه ی اجتماعی مردم تبدیل شود.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های «کتابسرا» این اداره کل مطرح کرد: این مکان به مرکزی فعال برای توزیع و اهداء هدفمند کتاب در استان تبدیل شده است؛ این مرکز تلاش می‌کند با برنامه‌‌‌ریزی و نظارت این اداره‌ کل، ضمن شناسایی مخاطبان واقعی، کتاب‌های لازم و مناسب را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

وی افزود: اجرای این برنامه، برعهده موسسه فرهنگی هنری «اقلیم هشت» ایلام است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار