مدیرکل میراث فرهنگی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام بیان داشت : می‌توان از این فرصت استفاده کرد و در مرز مهران و عتبات عالیات در راستای توسعه گردشگری مذهبی اقدامات مناسبی را انجام دهیم که این امر مستلزم زیرساخت‌هایی است که با کمک هیئت‌های مذهبی محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 04 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی گفت :حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک امر فرابخشی است و برای فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری، نیاز به تعامل همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در استان است.

وی بیان داشت :  وجود بقاع متبرکه در استان از ظرفیت‌های وسیع توسعه گردشگری مذهبی در استان بوده و پیشینه حوزه تمدنی و تاریخی استان ایلام درخشان و پرقدمت است و اهمیت این موضوع اقتضا می‌کند برای بازشناسی و معرفی آن تلاش شود، برخورداری از مواهب طبیعی خدادادی و جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی و گردشگری، ظرفیت وسیعی را در کنار حوزه طبیعت‌گردی در استان ایجاد کرده است.

 وی  افزود  : حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک امر فرابخشی است و برای فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری، نیاز به تعامل همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در استان است.

شریفی تصریح کرد :  استان ایلام به لحاظ گردشگری مرکز ثقل کشور شده به‌خصوص در ایام اربعین که بیش از ۷۵ درصد زائران از مرز مهران عبور می‌کنند./ع

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار