قرائت فرازی از وصیت نامه عادل توسط همسرش که در حین خواندن آن به ناگهان بغضش ترکید نشان داد که این مرد با چه افتادگی و سادگی از مردم طلب حلالیت کرده بود و حتی کسانی که با اسم وبی اسم بر علیه وی گفته و نوشته بودند را حلال کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 02 August 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :تشییع باشکوه و حضور چند ده هزار نفری مردم در بدرقه پیکردکترفقید عادل آذر نشان داد که زاگرس نشینان با بغض و اندوه در سوگ فرزند خود نشسته اند. فرزندی روستا زاده که با پشتوانه علمی خود پله های ترقی را طی کرد وتا سطوح بالای مدیریتی کشور رفت .

ناله و فغان اشک و شیون ، ساز غمگین چمری،دهلرانِ مصیبت زده را در بر گرفته بود. حتی آسمان هم با گرمای شرجیش خودی نشان داد، وگرما بخش مراسم عادل بود !

مردمان صبور دهلران ، با حرارتی که از دلشان برخواسته بود، به پهنای صورت اشک میریختند و در فراغ فرزند خود فغان می کردند وبسیاری نیز آنچنان گریستن که دراثر تالمات روحی، از هوش رفتند!

آری تشییع جنازه چند ده هزارنفری مردی از جنس وحدت و برادری، نمایشی از یکرنگی و همدلی بود، نمایشی که می توان به آن لقب وحدت همدلی زاگرس نشیان داد !

مسیر ورودی امام زاده سید اکبر مملو از جمعیت بود و جای سوزن انداختن نبود و خیل عظیم و حلقه دوستداران عادل آنقدروسیع بود که پیکر ایشان، به سختی و با تاخیر به صحن امام زاده رسید. اوج نمایش این وحدت دراقامه نمازی بود که حجت اسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان با دلی آکنده از غم و اندوه بربالای پیکر عادل بارها تکرار کرد: "اللهم لا نعلم منهو الا خیرا" و هزاران مرد و زن تکرارش کردند: خدایا ما بجز نیکی از او سراغ نداریم.

چهره ها و افراد لشکری و کشوری، مجمع نمایندگان استان ، و حضور نمایندگان ادوار در این مراسم برای همه ملموس بود و مردم در صف های در هم تنده، نفس های خود ا درسینه حبس کرده بوند تا بیشتراز ویژگی های فرزند دیار خود بشنود که عادل کی بود و چه کرد برای کشور !

قرائت فرازی از وصیت نامه عادل توسط همسرش که در حین خواندن آن به ناگهان بغضش ترکید نشان داد که این مرد با چه افتادگی و سادگی از مردم طلب حلالیت کرده بود و حتی کسانی که با اسم وبی اسم بر علیه وی گفته و نوشته بودند را حلال کرد.

آری تشییع از جنس همدلی همه ایلات و طوایف بود در مراسم وداع با آذر به نمایش گذاشته شد . باشد که مردمان این دیار، همدلی و اتحاد را در کنج قلب و خانه های خود قاب کنند و اجازه ندهند عده ای برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی خود بذر تفرقه ونفاق در منطقه بکارند .

اما آنچه که باعث شد مراسمی با این شکوه وعظمت در دهلران ،بدون کوچکترین حادثه مدیریت شود تلاش شخصیتی دهلرانی تر از دهلرانی ها بود که صادقانه در میدان بود و آن کسی نبود جز لطیف صادقی که با لطافت و صداقت هرچه تمام، نشان داد که بهترین و بالاترین پست درکنار مردم بودن است، صادقی که می توانست کت و شلوار بپوشد و تنها ار جایگاه مراسم دستور بدهد ، خود خادمی مسئولان ومردم می کرد که این بیانگرتواضع و فروتنی وی را نشان داد که واقعی خدمتگذار مردم است که حتی مادرش سالخورده اش را برای تشییع و وداع با اسطوره اخلاق و پاکدستی، عادلِ زاگرس به همراه آورده بود.

آنچه بیش از همه قابل تقدیر است حضور میدانی فرزند زلال دیگری از دهلران بود که در کسوت معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام روزها قبل از اجرای مراسم تشییع، در محلی که برای خاکسپاری تعین شده بود ، برنامه ها را میدانی مدیریت نمود و حتی در حین وقوع حادثه برای وزیر که نماینده دولت در این برنامه بود و در ابتدای قرائت پیام رئیس جمهور از فَرط گرما بیهوش شد ، با حضور و دخالت به موقع مدیریت برنامه را در دست گرفت و با حضور در پشت تریبون و قرائت پیام رئیس جمهور، مانع از اختلال در روند مراسم شد و به خوبی توانست نشان دهد فرزندان دهلران ، مردان بحران و شرایط سخت هستند.

روح بزرگ فرزند زاگرس شاد و یادش گرامی باد ؛باشد که سرمایه های انسانی خودرا در حوزه های مختلف دریابیم...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار